اولترابوکی سبک وزن، مجهز به صفحه نمایش لمسی
دنیای اقتصاد- لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی بنا به قابلیت کاربردی جذاب و راحتی که دارند مورد توجه کاربران لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند. بگذریم از اینکه گروهی از کارشناسان و فعالان بازار اعلام کرده‌اند که این لپ‌تاپ‌ها دارای برخی از محدودیت‌ها بوده و ممکن است از ناحیه صفحه نمایش دچار ایرادهایی شوند. اما در هر حال نمی‌‌توان منکر محبوبیت این لپ‌تاپ‌ها شد. به همین دلیل تولید‌کنندگان لپ‌تاپ اقدام به عرضه نمونه‌هایی مجهز به صفحه نمایش‌های لمسی کرده‌اند.
لپ‌تاپ‌هایی که اکثرا در رده اولترابوک یا فوق باریک‌ها هستند و محبوبیت زیادی در بازار دارند. سامسونگ یکی از تولیدکنندگان این نوت‌بوک‌ها در بازار داخلی است.
مدل UltraTouch NP۵۴۰U۳C-A۰۲AE هم از اولترابوک‌های محبوب سامسونگ است که به صفحه نمایش لمسی مجهز است.
این لپ‌تاپ فوق‌باریک دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel ۳۳۱۷U Core i۵ ۷۰/۱GHz up to ۶۰/۲ GHz - Cache ۳ MB، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت است. کارت گرافیکی این اولترابوک صفحه لمسی هم Intel HD Graphics ۴۰۰۰ - MB UpTo ۱۵۳۶ MB است. این لپ‌تاپ فوق باریک به صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی از نوع SuperBright ۳۰۰nit HD LED Display with Touch Screen Panel و با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ نقطه در اینچ مجهز است. اولترابوک مذکور فاقد درایو نوری و مودم بوده اما به بلوتوث، کارتخوان، وب‌کم ۳/۱ مگاپیکسلی، بلندگوهای استریو، شبکهLAN: Gigabit Ethernet ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰، شبکه بی سیم Wirelessو... مجهز است. این اولترابوک صفحه لمسی از لحاظ پورت‌های ارتباطی هم به پورت خروجی VGA، دو پورت USB ۲.۰، یک پورت USB۳.۰ ، پورت HDMIمجهز است. در مورد باتری هم باید بگوییم که UltraTouch NP۵۴۰U۳C-A۰۲AE به باتری ۴ سلولی از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۵۲ وات ساعت مجهز است. سیستم‌عامل هم Microsoft Windows ۸ است.
این اولترابوک ۶۹/۱ کیلوگرمی که در رنگ نقره‌ای به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.