سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، از آمادگی وزارت ارتباطات برای ارتقای شبکه ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا باقری‌اصل،‌ سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: اجرای طرح ملی سامانه الکترونیک ثبت اسناد با برخی مشکلات جزئی در شبکه اسناد و املاک کشور روبه‌رو بوده که برای چنین طرح گسترده‌ای اجتناب‌ناپذیر است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی دارد در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه، همکاری‌های لازم را درخصوص عملیاتی شدن این پروژه ملی اجرایی کند. وی اظهار کرد: بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود برخی مشکلات جزئی در شبکه اسناد و املاک کشور را تایید می کند که این‌گونه مشکلات فنی در اجرای یک پروژه ملی پیش از این نیز دیده شده که به راحتی مرتفع خواهد شد.

باقری اصل با اشاره به ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور تصریح کرد: بر اساس بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم باید شبکه ملی اطلاعات در اختیار ذی‌نفعان به منظور پیاده‌سازی شبکه‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی قرارگیرد. وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، همکاری در راستای هماهنگی میان بخش‌های مختلف و اپراتورهای ارتباطی نیز از دیگر تلاش‌هایی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی دارد تا در جهت اجرایی شدن هرچه بهتر این پروژه انجام دهد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، ‌سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات آمادگی دارد تا همکاری مورد نیاز در حوزه‌های دیگر نظیر ‌زیرساخت شبکه، مرکز داده و فناوری‌های نرم افزاری را تا حد ممکن در اختیار مسوولان ذی ربط قرار دهد؛ چراکه اهمیت این پروژه به گونه‌ای است که اجرای آن یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های اطلاعاتی کشور را تامین می‌کند و می‌تواند ضمن ایجاد زیر ساخت توسعه سایر سیستم‌های الکترونیک مبتنی بر مکان، مهم‌ترین اقدام راهبردی کشور در کاهش فساد و دعوا‌های حقوقی حوزه اموال غیرمنقول باشد.