یک اولترابوک 13 اینچی لمسی
دنیای‌اقتصاد- شرکت HP به تازگی اولین اولترابوک 13 اینچی لمسی خودش را به بازار معرفی کرده است. این محصول با نامSpectre 13 به بازار معرفی شده است و از پردازنده هاسول اینتل بهره می‌برد.
این دستگاه دارای قابلیت‌های متنوع و کاربردی است که می‌تواند نظر کاربران حرفه‌ای را هم به خودش جلب کند. این اولترابوک از ۸ گیگابایت حافظه رم، صفحه نمایش Quad HD با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و وب‌‌کم با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی بهره می‌برد و وزنی در حدود ۴/۱ کیلوگرم دارد. HP توانسته با استفاده از نفوذ خود در بازار جهانی کامپیوترهای شخصی سلیقه بازار را به خوبی شناسایی کرده و محصولاتی مطابق با نیاز کاربران را به بازار عرضه کند. حالا انتظار می‌رود که این اولترابوک بتواند با استقبال خوبی در بازار مواجه شود.
بدنه این دستگاه آلومینیومی بوده و کیبورد آن از نور پس زمینه LED بهره می‌برد. همچنین علاوه بر یک صفحه نمایش Vivid HD که دستورات لمسی را پشتیبانی می‌کند، این دستگاه دارای یک ترک‌پد HP Control Zone است و باتری آن در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا ۹ ساعت را دارد. ترک‌پد HP Control Zone برای اولین بار در این اولترابوک تعبیه شده است و قابلیت‌های جدیدی برای استفاده راحت‌تر از امکانات ویندوز ۸ را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
این قابلیت‌های جدید شامل امکاناتی مانند فضای گسترده ایجاد شده در طرفین ترک‌پد که دسترسی به منو‌های موجود در سمت راست و چپ ویندوز ۸ را راحت‌تر می‌کند، است. همچنین با استفاده از این ترک‌پد جدید، کاربران می‌توانند به راحتی از امکانات لمسی ویندوز ۸ بدون نیاز به حرکت زیاد مچ دست بهره ببرند.