سیستم‌‌عامل به کاررفته در تعداد بسیاری از گوشی‌هایی که در بازار وجود دارد، آندروید است و اگر برای این گوشی‌ها در دنیای اینترنت به دنبال برنامه یا اپلیکیشن باشید با نرم‌افزارهای بسیاری روبه‌رو خواهید شد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.
به گزارش «ایسنا»، در این لیست ۱۰ برنامه کاربردی برای سیستم‌‌عامل آندروید به چشم می‌خورد که کاربر می‌تواند با استفاده از هرکدام، بعضی از نیازهای خود را برطرف کند.

The Football App
نرم‌افزاری برای علاقه‌مندان به ورزش فوتبال؛ اگر شما هم از طرفداران این ورزش هستید، بد نیست کهThe Football App را برروی گوشی هوشمند خود تجربه کنید. این اپلیکیشن با اینترنت کار کرده و جدیدترین و به روزترین اخبار و نتایج فوتبال لیگ‌های مختلف را به اطلاع شما می‌رساند.
طراحی اپلیکیشن این برنامه به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانید با نحوه کارکرد بخش‌های مختلفش آشنا شوید. درحقیقت این نرم‌افزار نتایج مسابقات را به‌صورت زنده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Network Monitor
بعضی وقت‌ها احتیاج دارید که سرعت دانلود و آپلود اینترنت در دستگاه آندرویدی خودتان را بدانید. راه‌های زیادی برای یافتن این سرعت وجود دارد، اما یکی از راحت‌ترین روش‌ها استفاده از برنامه
Network Monitor Mini است. شما با این نرم‌افزار می‌توانید سرعت واقعی دانلود و آپلود اینترنت در دستگاه آندرویدی خودتان را مشاهده کنید. نرم‌افزار میانگین سرعت دانلود دستگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

GO Power Master
تلفن‌های هوشمند، خیلی زودتر از تلفن‌های معمولی شارژ تمام می‌کنند، اما GO Power Master به افزایش عمر شارژ باتری دستگاه آندرویدی شما کمک می‌کند.
یک اپلیکیشن حرفه‌ای با ابزارهای مدیریت منابع که به شما در مانیتور کردن دستگاهتان یاری می‌رساند. مدیریت ماژول‌ها، مانیتورینگ نرم‌افزارها و مدیریت هوشمند انرژی بخشی از توانایی‌های این اپلیکیشن هستند.

Instagram
اینستاگرام برای همه شناخته شده است. اپلیکیشن ویرایش و به اشتراک‌گذاری تصاویر که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آی‌فون است و بعد از مدتی برای آندروید نیز منتشر شد.
اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد عکس خود را آپلود کرده و پس از انجام تغییرات مختلف و افکت‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. رابط کاربری فوق‌العاده اینستاگرام، کار با این اپلیکیشن را راحت کرده است. اگر دوست دارید به چند دهه قبل بازگشته و عکس‌هایی به سبک آن روزها بگیرید، اینستاگرام را از دست ندهید.

Metro Notifications
احتمالا شهرت نوار اعلانات ویندوز فون به گوش شما رسیده و می‌دانید که یکی از نقاط قوت ویندوز فون و یکی از شاهکار‌های مایکروسافت همین نوار اعلانات آن به شمار می‌آید. درحقیقت برنامه Metro Notification این امکان را برای کاربران آندروید مهیا ساخته تا به‌وسیله این نرم‌افزار بتوانند این نوار کاشی‌مانند را روی گوشی هوشمند خود تجربه کنند.

قطب‌نمای Hi Compass
تا به حال برای گوشی آندرویدی خود برنامه‌هایی به سبک ios داشته‌اید؟ درحقیقت این برنامه سبکی متفاوت‌تری از دیگر رقبای خود دارد. این قطب‌نمای حرفه‌ای از نظر ظاهر و دقت تشخیص در نوع خود یکی از بهترین‌ها است. از ویژگی این قطب‌نمای هوشمند می‌توان به پشتیبانی از تمام ویژگی‌های قطب‌نما آی‌فون، شمال واقعی، شمال مغناطیسی، انیمیشن فیلیپ اشاره کنیم.

eWeather HD
شما با eWeather می‌توانید از تمام اتفاقاتی که در طبیعت می‌افتد از باران گرفته تا زلزله مطلع شوید. این نرم‌افزار همه امکانات نرم‌افزارهای هواشناسی را داشته و می‌تواند آب و هوای چند روز آتی را پیش‌بینی کند. از ویژگی‌های کلیدی این نرم‌افزار می‌توان به داشتن انواع میان‌بر برای صفحه‌ نمایش و محیط گرافیکی و جذاب آن اشاره کرد، البته برای استفاده از این نرم‌افزار باید به اینترنت متصل باشید.

Tehran Traffic
شاید شما هم بارها در ترافیک خسته‌کننده تهران گرفتار شده باشید و به این فکر می‌کردید که ای کاش برای انتخاب مسیرتان از ترافیک دیگر خیابان‌ها و اتوبان‌ها باخبر می‌شدید تا بتوانید بهترین و خلوت‌ترین و در عین حال نزدیک‌ترین مسیر را انتخاب کنید Tehran Traffic. نام برنامه‌ای است که مهم‌ترین کار آن، نشان دادن ترافیک تمام خیابان‌ها، اتوبان‌ها و بزرگراه‌های شهر تهران، به صورت آنلاین و لحظه‌ای است. برای استفاده از این برنامه باید به اینترنت متصل باشید.

Camera FV-۵
برنامه‌ای که به دوربین گوشی هوشمند شما امکانات بسیار زیادی را اضافه می‌کند. درحقیقت شرکت سازنده با ویژگی‌هایی که برای کاربران در این نرم‌افزار در نظر گرفته برای آنها ویژگی‌هایی را فراهم می‌کند که بعضی از آنها را می‌توان در دوربین‌های حرفه‌یی پیدا کرد. اگر به دنبال یک برنامه کامل دوربین برای گوشی هوشمند خود هستید، حتما این برنامه را دریافت کنید.