شرکت موزیلا اعلام کرد که عرضه گوشی‌های هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‌عامل موبایلی Firefox OS به‌زودی آغاز می‌شود و این محصولات جدید حجم گسترده‌تری از بازار جهانی را تحت پوشش قرار می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار - نیوز، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل موبایلی Firefox OS هم‌اکنون از طریق شرکت مخابراتی Telefónica در اسپانیا، کلمبیا و ونزوئلا و همچنین شرکت مخابراتی Deutsche Telekom در لهستان عرضه می‌شوند.
شرکت Telefónica هم‌اکنون قصد دارد گوشی‌های هوشمند مبتنی بر Firefox OS را طی فصل چهارم سال جاری میلادی وارد برزیل و سه کشور دیگر در منطقه آمریکای لاتین کند. شرکت مخابراتی Deutsche Telekom نیز از اجرای برنامه‌های جدیدی خبر داد که به موجب آن تلفن‌های همراه یاد شده در کشورهای یونان و مجارستان عرضه می‌شوند و علاوه بر این، سرویس ویژه‌ای از این گوشی‌ها برای جوانان ساکن کشور آلمان هم وارد بازار می‌شود.
«جی سولیوان» (Jay Sullivan) مدیر عملیاتی شرکت موزیلا در این خصوص گفت: «ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا سیستم‌عامل Firefox OS را به صورت گسترده‌تر در بازار جهانی عرضه کنیم و بتوانیم برای تعداد زیادی از مردم جهان که برای نخستین بار قصد خرید گوشی هوشمند را دارند، بهترین تجربه را به همراه بیاوریم.»