ویندوز 8/1 هم نمی‌تواند بازار PCها را رونق بدهد
دنیای اقتصاد- شرکت مایکروسافت به تازگی نسخه جدیدی از سیستم عامل ویندوز 8 را با نام 1/8 عرضه کرده است که امکانات و ویژگی‌های جدیدی دارد.
با این حال اما براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، احتمال کمی وجود دارد که این نسخه از سیستم عامل ویندوز بتواند جلوی کاهش فروش و رکود بازار کامپیوترهای شخصی در سال ۲۰۱۳ و حتی در سال آینده میلادی را هم بگیرد. این گزارش را مجله Digitimes منتشر کرده و آن را با استفاده از اطلاعات به دست آمده از طریق منابع تامین کننده قطعات برای شرکت های معتبر به‌دست آورده است. این تامین کنندگان قطعات اولیه معتقدند که کاهش تقاضا در بازار کامپیوترهای شخصی همچنان ادامه خواهد داشت و از طرف دیگر، شرکت‌های شناخته شده و بزرگ بازار در این بخش مانند HP، Acer، Asus و Lenovo هنوز هم به ورود ویندوز ۱/۸ امیدوارند تا بتواند تحولی هر چند کوچک در بازار کامپیوترهای شخصی ایجاد کند و درست به همین دلیل هم هست که محصولات متنوعی را مبتنی بر این سیستم‌عامل برای فصل تعطیلات معرفی خواهند کرد.
با این همه اما اغلب کارشناسان و تحلیلگران بازار کامپیوترهای شخصی چندان امیدی به رونق بازار این محصولات حتی با ورود ویندوز ۱/۸ هم ندارند. در واقع بعد از عرضه دستگاه‌هایی مانند تبلت‌ها تقاضا برای خرید کامپیوترهای شخصی به شدت کاهش یافت و حالا بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که یک تبلت ۷ یا ۱۰ اینچی مانند آی‌پد داشته باشند تا بتوانند به راحتی آن را حمل کرده و در هر مکانی از آن استفاده کنند. به هر حال باید کمی صبر کرد تا مشخص شود ورود ویندوز ۱/۸ چه تاثیری بر بازار کامپیوترهای شخصی خواهد گذاشت.