ندا لهردی همیشه کارکنان و کارمندان یک شرکت می‌توانند قضاوت بهتری از وضعیت عملکرد مدیران آن شرکت ارائه دهند.
درست به همین دلیل هم هست که مجله آنلاین معروف Glassdoor که در زمینه کار و حرفه فعالیت می‌کند، هر سال به بررسی شرایط کار در بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان و بهترین مدیران عامل می‌پردازد. مهم‌ترین نکته در این بررسی‌ها که باعث شده است گزارش‌های منتشر شده از سوی Glassdoor اعتبار بین المللی پیدا کنند، این است که این بررسی‌ها بر اساس نظرسنجی از کارمندان و کارکنان شرکت‌ها انجام شده و به صورت گزارش‌های سالانه از سال 2008 تا حالا ارائه می‌شوند. به این ترتیب است که کارکنان شرکت‌های بزرگ به راحتی می‌توانند با مراجعه به وب سایت این مجله آنلاین درباره اینکه روش اداره و مدیریت شرکت متبوعشان را تایید می‌کنند یا خیر، نظر بدهند. در نهایت و بر اساس این نظرسنجی‌ها که در طول یکسال جمع آوری و بررسی می‌شود، بهترین مدیران عامل شرکت‌های برتر جهان از نظر کارمندان و بهترین شرکت‌های دنیا برای کار هر سال انتخاب و معرفی می‌شوند.
حالا Glassdoor به تازگی جدیدترین فهرست خودش را از بهترین و محبوب‌ترین مدیران عامل شرکت‌های برتر جهان منتشر کرده است. نکته جالب توجه درباره این فهرست آن است که مدیر عامل شرکت فیس بوک امسال عنوان بهترین مدیر عامل جهان را به خودش اختصاص داده و در صدر این لیست قرار گرفته است. از میان پنجاه مدیر عاملی که به عنوان بهترین مدیران جهان انتخاب و معرفی شده‌اند، پانزده نفر از میان مدیران شرکت‌های بزرگ و شناخته شده تکنولوژی هستند. به این ترتیب گویا کارمندان این شرکت‌ها بیشترین میزان رضایت را از شیوه مدیریتی این مدیران عامل داشته‌اند. با این اوصاف ۱۰ مدیرعامل برتر و محبوب شرکت‌های تکنولوژی از نظر کارمندان آنها به ترتیب عبارتند از:

مارک زوکربرگ از Facebook:

او بهترین و محبوب‌ترین مدیر عامل در میان تمام شرکت‌های جهان است و توانسته رضایت و مقبولیت ۹۹ درصدی را در میان کارمندان شرکتش به دست بیاورد. از میان بیش از ۵۰۰ نفر کارمند فیس بوک که در این نظرسنجی شرکــــت‌ کرده‌اند، ۹۳ درصد معتقدند این شرکت برای آنها مانند یک دوست است. این کارمندان معتقدند که امکانات و تسهیلات کاری در این شرکت مناسب است و فرصت رشد شاید مهم‌ترین چیزی است که به آنها انگیزه می‌دهد. علاوه بر اینها، وجود امکاناتی مانند غذای رایگان و البته کار در کنار افرادی خلاق و با هوش نکات مثبتی است که این کارمندان به آنها اشاره کرده‌اند. در مقابل، اما بعضی از کارمندان از ساعت طولانی کار در این شرکت ناراضی هستند.

بیـــــل مک‌درموت و جیم هــاگـمان اسنـــاب از SAP:
دومین رتبه در فهرست محبوب‌ترین مدیران جهان هم به یک شرکت تکنولوژی اختصاص دارد. مدیران عامل شرکت نرم افزاری SAP توانسته‌اند رضایت ۹۸ درصدی کارمندان خودشان را جلب کنند. این کارمندان معتقدند که تعادل مناسب میان کار و زندگی شخصی در کنار غذای رایگان و فرهنگ کاری خوب در این شرکت برای آنها اهمیت دارد و البته آنها از وجود تعداد زیاد مدیران میانی در این شرکت که فرآیند امور اداری را پیچیده‌تر می‌کند، ناراضی هستند.

جو توسی از EMC:
او رتبه هفتم را در این فهرست در اختیار دارد و تـــوانسته رضـــایت ۹۶ درصد کارمندانش را جلب کند. کارمندان این شرکت ارائه دهنده خدمات مشاوره IT و مجازی‌سازی، مواردی مانند امکانات کافی، امکان برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی و فضای کاری مناسب را به عنوان نقاط قوت مدیریت این شرکت اعلام می‌کنند.

پل جاکوبز از Qualcomm:
او با کسب رضایت ۹۵ درصدی کارمندانش رتبه هشتم را در این فهرست به خود اختصاص داده است. کارمندان این شرکت بزرگ عرضه‌کننده پردازنده و قطعات سخت افزاری معتقدند همراهی با تکنولوژی‌های روز و جدید، ارائه پاداش به کارمندان و فضای کاری مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیریتی این شرکت است و در مقابل ساعت کار طولانی آن بعضی کارمندان را ناراضی کرده است.

لری پیج از Google:
او با جلب رضایت ۹۵ درصد از کارمندانش رتبه یازدهم را در این فهرست در اختیار گرفته است. کارمندان غول موتور جست‌وجوی اینترنتی دنیا این شرکت و مدیریت آن را به خاطر مواردی مانند کار با افراد باهوش، انگیزه کافی دادن به کارمندان برای خلاقیت بیشتر و البته امکاناتی مانند غذای رایگان تحسین می‌کنند و در مقابل معتقدند که ورود به گوگل و ماندن در آن به عنوان یک کارمند خوب بسیار سخت است.

مارک تمپلتون از Citrix Systems:
مدیر عامل این شرکت آمریکایی هم با کسب رضایت ۹۵ درصدی کارمندانش رتبه دوازدهم را در این فهرست به خود اختصاص داده است. مهم‌ترین عاملی که به خاطر آن کارمندان این شرکت نرم‌افزاری شیوه مدیریتی‌اش را تحسین می‌کنند، شرایط کاری انعطاف‌پذیر در آن است که امکان برقراری تعادل میان کار و زندگی خصوصی را برای آنها فراهم می‌آورد.

مارک بینوف از Salesforce.com:
او توانسته است رضایت ۹۴ درصــدی کارمندانش را جلب کند و در جایگاه سیزدهم این فهرست قرار بگیرد. کارمندان Salesforce.com که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه ارائه راهکارهای رایانش ابری در جهان است، ارائه محصولات مهم و تاثیرگذار، کار با افراد باهوش و خلاق و امکانات مناسب کاری را مهم‌ترین عوامل رضایت خود از مدیریت این شرکت اعلام کرده‌اند.

جن هوسان هوآنگ از Nvidia:
رضایت ۹۴ درصدی کارمندان این شرکت، مدیرعامل آن را به عنوان پــانزدهمین مدیرعامل محبوب دنیا مطرح کرده است. این کارمندان اعلام کرده‌اند که کار با افراد بااستعداد و با هوش و البته سرعت رشد و سازگاری سریع این شرکت با تکنولوژی‌های جدید و سلیقه بازار مهم‌ترین دلیل رضایت آنها است.

جف بزوس از Amazon:
او توانسته است رضایت ۹۳ درصدی کارمندانش را جلب و در رتبه شانزدهم این فهرست قرار بگیرد. این شرکت در سال‌های اخیر رشد خوبی کرده و در زمینه‌های مختلف تکنولوژی فعالیت خود را گسترش داده است؛ با این اوصاف است که کارمندان آن از روند رشد خود در این شرکت راضی هستند. هر چند ساعت کاری طولانی گاهی باعث نارضایتی آنها می‌شود.

تیم کوک از Apple:
محبوب‌ترین شرکـــــت تکنولوژی جهان و ارزشمندترین شرکت دنیا حالا هجدهمین مدیر عامل محبوب را در اختیار دارد که توانسته رضایت ۹۳ درصدی کارمندانش را جلب کند. محصولات جالب و خلاقانه، کارمندان و مدیران خلاق و کارآمد و امکانات کاری مناسب همه دلایلی است که کارمندان این شرکت را راضی نگه داشته و در مقابل کار به صورت تمام‌وقت در ساعت‌های طولانی معمولا باعث خستگی و نارضایتی آنها می‌شود.
مـــدیران عامـل شرکــت‌هـایIntel، NetApp، Intuit، Oracle و Dell هم به ترتیب با قرار گرفتن در جایگاه‌های بیست و یکم، بیست و دوم، بیست و سوم، چهل و ششم و چهل و نهم در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

محبوب‌ترین مدیران تکنولوژی جهان