تبلت هیبریدی رقیب Surface Pro 2
دنیای اقتصاد- شرکت Acer این روزها درگیر مشکلات مالی خودش است و به تازگی مدیرعامل آن هم این شرکت را ترک کرده اما با این حال محصولات جدیدی را به بازار معرفی کرده است. این محصولات جدید دو اولترابوک تازه از خانواده TravelMate با نام‌های X313 و P465 هستند که قرار است در هفته‌های آینده روانه بازار شوند.
X313 در واقع یک تبلت هیبریدی 11 اینچی تبدیل است که شباهت زیادی به Surface Pro 2 یا Vaio Tap 11 دارد. این تبلت 950 دلاری مجهز به یک صفحه نمایش 11 اینچی است که تصاویر را با وضوح 1366 در 768 پیکسل به نمایش می‌گذارد که نسبت به Surface Pro 2 با صفحه نمایش 1920 در 1080 پیکسل، ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. این تبلت از پردازنده Core i5 از خانواده Ivy Bridge بهره می‌برد که باز هم نسبت به پردازنده Haswell به‌کار رفته در رقیبش یعنی Surface Pro 2 انرژی بیشتری مصرف می‌کند. طول عمر باتری X313 حدود 6 ساعت اعلام شده است و وزن آن به 689 گرم می‌رسد. این تبلت با ضخامت 10 میلیمتری دارای حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت
۱۲۰ گیگابایت است.
اولترابوک جدید مدل P۶۴۵ این شرکت هم مجهز به پردازنده نسل چهارم اینتل یعنی هاسول است. این لپ تاپ ۱۴ اینچی تصاویر را با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل نمایش می‌دهد و در صورت سفارش کاربران و البته با قیمت بیشتر می‌تواند با صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی و گرافیک مستقل AMD عرضه شود. قیمت پایه این دستگاه ۹۵۰ دلار تعیین شده است و انتظار می‌رود به زودی روانه بازار شود.