اولترابوک‌هایی با عمر باتری طولانی
دنیای‌اقتصاد- شرکت Toshiba در سال گذشته میلادی از خانواده جدید لپ‌تاپ‌های خود با نام Kirabook رونمایی کرد. این سری از لپ تاپ‌ها به خاطر صفحه نمایش با کیفیت و طراحی‌های منحصر به فرد شناخته می‌شوند. حالا Toshiba دو مدل جدید از لپ تاپ‌های این سری را به بازار معرفی کرده است که طولانی ترین عمر باتری را در لپ‌تاپ‌های ویندوزی دارند.
این دو مدل که با نام‌های KIRA V654 و KIRA V834 معرفی شده‌اند، از آخرین نسل پردازنده‌های هاسول شرکت Intel و 128 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها دارای Wi-Fi، بلوتوث 4 و اسپیکرهای استریو DTS هستند و هر دو از ویندوز 1/8 به همراه آخرین نسخه آفیس و فتوشاپ المنت نسخه 11 شرکت ادوبی بهره می‌برند.
صفحه نمایش ۱۳ اینچی KIRA V۶۵۴ قابلیت‌های لمسی ندارد، اما در عوض امکان انتخاب وضوح تصویر بین ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را به کاربرانش می‌دهد. این دستگاه وزن ۲/۱ کیلوگرمی داشته و طول عمر باتری آن به ۲۲ ساعت در مدل با کیفیت نمایشگر ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسلی و در مدل با کیفیت نمایشگر بالاتر به ۱۴ ساعت می‌رسد. قیمت اعلام شده برای این مدل ۱۴۴۶ دلار است.
مدل ۱۵۳۰ دلاری KIRA V۸۳۴ هم با مشخصاتی مشابه، از صفحه نمایشی لمسی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد و طول عمر باتری آن هم به ۱۴ ساعت می‌رسد. شرکت Toshiba اعلام کرده است که این دو مدل لپ‌تاپ جدید را به‌تازگی به بازار ژاپن عرضه کرده است و به‌زودی روانه بازارهای دیگر می‌کند.