اولین کنترلر بازی مخصوص iOS 7 معرفی شد
دنیای اقتصاد- اولین کنترلر بازی که با سیستم عامل iOS 7 اپل کار می‌کند، به‌تازگی معرفی شده است. این کنترلر جدید با گوشی‌های آی‌فون مدل 5، 5S و 5C و همچنین نسل ششم آی‌پاد تاچ سازگار بوده و طوری طراحی شده که از طریق پورت Lightning به این دستگاه‌ها متصل می‌شود و از دو بخش کنترلی تشکیل شده است.
این کنترلر که با نام MOGA Ace Powerمعرفی شده، مجهز به یک d-pad، دکمه‌های حرکتی، جک هدفون و کلیدهای کاربردی مختلف است. این دستگاه کنترلر مبتنی بر تکنولوژی MOGA Boost است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند آی‌فون یا آی‌پاد خودشان را به صورت خودکار شارژ کنند. همچنین یک نمایش دهنده وضعیت باتری دستگاه روی این کنترلر قرار گرفته که میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد.
یکی از کارکنان مجله Touch Arcade توانسته از نزدیک با این کنترلر بازی جدید کار کند و امکانات آن را بررسی کند. او درباره این محصول گفته است: «Ace Power پتانسیل بسیار بالایی برای انجام بازی‌های جنگی و اکشن دارد، اما بعضی محدودیت‌های جدی باعث شده است تا بعضی کارشناسان نظر چندان مثبتی به آن نداشته باشند. به عنوان مثال استفاده از پورت لایتنینگ در این محصول به این معنی است که نمی‌توان از آن در محصولاتی مانند آی‌پد و Apple TV استفاده کرد. یکی دیگر از مشکلات این محصول عدم آزمایش محصول توسط توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها است که باعث شده کارهایی مانند اضافه کردن پشتیبانی از آن در بسیاری از اپلیکیشن‌ها صورت نگیرد.»
در مقایسه با کنترلرهای مخصوص کنسول‌های بازی با امکانات پیشرفته، Ace Power با قیمت ۹۹ دلاری خودش می‌تواند در دسته گران قیمت‌های بازار قرار بگیرد، با این حال حضور آن در دنیای iOS می‌تواند قدم بزرگی برای گسترش دنیای بازی در این سیستم عامل باشد.
در همین راستا توسعه دهندگان چند بازی که به خوبی در سیستم عامل iOS ۷ اجرا می‌شوند، پیش‌بینی‌هایی برای استفاده از کنترلر در این بازی‌ها اعمال کرده‌اند. البته این محصول به تازگی روانه بازار شده است و احتمالا توسعه‌دهندگان بیشتری، اپلیکیشن‌های خود را برای هماهنگی و سازگاری با این کنترلر تغییر می‌دهند و آماده می‌کنند. بد نیست بدانید که این محصول جدید در حال حاضر و با قیمت ۹۹ دلار از طریق وب‌سایت اصلی شرکتMOGA و همچنین فروشگاه‌های اپل در دسترس است و عرضه می‌شود.