دنیای‌اقتصاد- در حالی که اغلب تلویزیون‌های سه بعدی بازار تنها با استفاده از عینک‌های ویژه قابل تماشا هستند، تمایل کاربران و خریداران به تلویزیون‌های سه بعدی بدون نیاز به عینک در حال افزایش است.
هر چند بعضی شرکت‌های تولیدکننده مانند LG از تکنولوژی پسیو استفاده می‌کنند تا هزینه ساخت عینک‌ها را کاهش دهند، اما هنوز اجبار در استفاده از عینک وجود دارد. حالا شرکت IZON اعلام کرده که قصد دارد از تلویزیون سه‌بعدی بدون نیاز به عینک خود در نمایشگاه CES آینده، رونمایی کند.
شرکت نه چندان شناخته شده IZON حالا تصمیم دارد در نمایشگاه CES ۲۰۱۴ که تا حدود دو ماه دیگر آغاز خواهد شد، تلویزیون‌های سه‌بعدی بدون عینک خودش را رونمایی کند. قبلا شرکت‌های دیگری مانند Toshiba هم نسبت به ساخت و ارائه تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک اقدام کرده بودند، اما به دلیل قیمت بسیار بالای آنها، هرگز آن طور که باید نتوانستند در بازار موفق شوند. تلویزیون سه بعدی بدون نیاز به عینک IZON از نوع LCD با پس زمینه LED است و در اندازه‌های ۳۲، ۴۷ و ۵۵ اینچ در فصل دوم سال ۲۰۱۴ روانه بازار خواهد شد. مسوولان شرکت IZON ادعا می‌کنند که کارخانه تولید تلویزیون این شرکت که در آمریکا بنا شده، بیش از ۱۵۰۰ شغل جدید را ایجاد کرده است. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که این تلویزیون‌های جدیدش زاویه دید بسیار خوب ۱۵۰ درجه را در حالت پخش تصاویر سه‌بعدی ارائه می‌کنند. با این همه اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت این تلویزیون‌ها اعلام نشده است.