سه بعدی فوق باریک شارپ برای کاربران ایرانی
دنیای اقتصاد- مدل LC-60LE9400X از تلویزیون‌های سایز بزرگ و گران‌قیمت شارپ در بازار داخلی است که از لحاظ طراحی در رده تلویزیون‌های فوق باریک و زیبا قرار دارد.
این تلویزیون سه بعدی LED از تکنولوژی کوآترون (تکنولوژی انحصاری شارپ) و دارای کیفیت فول اچ دی است.
در توضیح تکنولوژی کوآترون باید بگوییم که شارپ با افزودن رنگ زرد به سه رنگ اصلی صفحه نمایش RGB (قرمز، سبز و آبی) پیکسل‌های رنگی پنل را از ۶.۲۲۰.۸۰۰ نقطه به ۸.۲۹۴.۴۰۰ نقطه افزایش داده است که این امر باعث ایجاد طیف رنگی وسیع‌تر و ارائه تصاویر با رنگ‌های نزدیک به واقعیت می‌شود. همچنین افزایش تعداد پیکسل‌های رنگی، تصاویری شفاف‌تر و واضح‌تر ایجاد کرده و حس بهتری از تصاویر به بیننده منتقل می‌کند.
به همین دلیل است که شارپ روی تلویزیون‌های مبتنی بر این تکنولوژی تمرکز خاصی کرده است.
در هر حال این تلویزیون با Mega Contrast (کنتراست تصویر بسیار بالا که در تلویزیون‌های LED میسر است و حدود آن معمولا در تلویزیون‌های LED اخیر بین ۲.۰۰۰.۰۰۰ الی ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ است) در سایر ۶۰ اینچ به بازار عرضه شده است.
LC-۶۰LE۹۴۰۰X مجهز به پنل LED ژاپنی بوده و دارای تیونر دیجیتال داخلی DVB-T، پنل چهار رنگ RGB+Y کوآترون نسل دهم ، پنل با تکنولوژی UV۲A مگا کنتراست AquoMotion Pro ۲۰۰/۲۴۰Hz، موتور پردازشگر صدای یاماها و... است.
این تلویزیون قابلیت تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی را داشته و دارای ویژگی‌های دیگری نظیر دو بلندگوی ۱۰W و ساب ووفر ۱۵W، چهار پورت ورودی HDMI، سه پورت USB، ورودی Component (این ورودی یا خروجی برای اتصال ریسیورهای ماهواره‌ای، دستگاه DVD، و بلو ری (Blue Ray) کاربرد دارد که با یک سیم سه سر ۷۵ اهمی به تلویزیون متصل می‌شود.)، ورودی PC، پورت LAN، ورودی تیونر و...
است.
از لحاظ خروجی هم این دستگاه به خروجی Audio، خروجی هدفون مجهز است. قیمت اعلام شده برای این تلویزیون ۶۰ اینچ سه بعدی حدود هشت میلیون و ۹۹۰ هزار تا ۹ میلیون تومان اعلام شده است.