اولترابوک حرفه‌ای سونی مجهز به داک مکمل
دنیای اقتصاد- مدل Z VPC-Z214GX از لپ‌تاپ‌های گران قیمت فوق باریک سونی در بازار داخلی است.
این لپ‌تاپ حرفه‌ای دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده
Intel Core i۷ ۲۶۲۰M ۲.۷۰GHz up to ۳.۴۰ GHz ، رم چهار گیگابایتی و هارددیسک یک ترابایتی است. کارت گرافیکی این نوت‌بوک همAMD Radeon HD ۶۶۵۰M ۱۰۲۴ MB است.
در مورد صفحه نمایش این نوت‌بوک هم باید بگوییم که صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD و با وضوح تصویر ۱۶۰۰×۹۰۰ پیکسل است.
یکی از مشکلات اصلی اولترابوک‌ها و نوت‌بوک‌های فوق باریک، عدم تجهیز به امکانات کافی برای جایگزینی کامپیوترهای رومیزی است، ولی سونی با قرار دادن یک داک سبک و کوچک، امکانات کافی را برای کسانی که می‌خواهند از نوت‌بوک سری Z خود به جای کامپیوتر رومیزی‌شان استفاده کنند، ارائه کرده است.
این داک که همراه نوت‌بوک ارائه می‌شود سه کاربرد اصلی دارد: اولین کاربرد آن، اضافه کردن یک درایو Blu-ray به نوت‌بوک است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند دیسک‌هایی با ظرفیت Blu-ray نیز اجرا کنند. اما داخل این داک، یک کارت گرافیک مجزای AMD از سری Radeon ۶۰۰۰ نیز قرار دارد که اگر تمایل داشته باشید کارهای سنگین گرافیکی انجام داده یا بازی‌های سه بعدی را اجرا کنید، کاربرد فراوانی خواهد داشت و اما وظیفه سوم این داک، اضافه کردن تعداد زیادی پورت کاربردی به دستگاه است. روی این داک، دو پورت USB ۲.۰، یک پورت USB ۳.۰، دو خروجی تصویری VGA و HDMI و یک پورت شبکه Ethernet قرار دارد هنگامی که داک را به نوت‌بوک خود متصل کنید، می‌توانید از آنها استفاده کنید.
تجهیز به درایو نوری DVD-RW، بلوتوث داخلی، وب‌کم، کارت‌خوان، بلندگوهای استریو همراه با پردازشگر صوتی V۴ و صدای دالبی سینمای خانگی، تاچ پد مالتی‌تاچ و... از دیگر ویژگی‌های این نوت بوک فوق باریک است.
در مورد پورت و امکانات ارتباطی هم باید بگوییم که این لپ‌تاپ به شبکه LAN، شبکه بی‌سیم Wireless، پورت‌های USB ۳.۰ و USB ۲.۰، پورت HDMI و... مجهز است.
قیمت در نظر گرفته برای این نوت‌بوک در حدود شش میلیون تومان است.