طرح جدید سامسونگ برای ادغام تایزن و فایرفاکس
سامسونگ روی پلت‌فرم جدیدی کار می‌کند که از ترکیب سیستم‌عامل تایزن و فایرفاکس به دست خواهد آمد.
به گزارش «موبنا» شرکت سامسونگ که هم‌اکنون بالاترین سهم را در بازار تلفن همراه دارد، در تلاش است تا این جایگاه را حفظ کند. به همین جهت این شرکت کره‌ای قصد دارد اقدامات جدیدی در ارائه سیستم‌عامل‌های موبایلی انجام دهد.
این شرکت کره‌ای چند سال پیش سیستم‌عامل بادا را ارائه کرد، اما موفقیت چندانی به دست نیاورد، پس از آن روی گوشی‌های آندروید متمرکز شد و چند مدل گوشی مبتنی بر پلت‌فرم ویندوز فون ارائه کرد. اما از چندی پیش اقدام به ارائه سیستم‌عامل تایزن کرده و هم‌اکنون اخباری مبنی بر ترکیب دو سیستم‌عامل تایزن و فایرفاکس از سوی سامسونگ منتشر شده است.
بر اساس گزارش سامسونگ، از آنجا که هر دو سیستم‌عامل تایزن و فایرفاکس مبتنی بر HTML۵ هستند، نرم‌افزارهای نوشته شده برای هر یک روی دیگری هم کار می‌کند.
در حالی که انتظار می‌رود فایرفاکس روی مدل‌های ساده مورد استفاده قرار گیرد، تایزن روی همه گوشی‌های ساده و پیشرفته کار می‌کند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد با استفاده از ترکیب تایزن و فایرفاکس با پلت‌فرم‌های آندروید و iOS رقابت کند. وانسوک لی (Wonsuk Lee) یکی از مدیران سامسونگ در کنفرانس HTML۵ اعلام کرد که این شرکت با همکاری نزدیک خود با موزیلا، در پی بهبود ارتباط سیستم‌عامل‌های تایزن و فایرفاکس است. وی اعلام کرده که در طول نیمه اول سال ۲۰۱۴ شاهد نتایج این همکاری مشترک باشیم.