مبلغ افزایشی تعرفه تلفن ثابت به مردم باز می‌گردد
وزیر ارتباطات دولت یازدهم یکشنبه شب و با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح عملکرد صد روزه وزارتخانه خود پرداخت. محمود واعظی،‌ در پاسخ به سوالی که درباره افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت به‌رغم صحبت‌های او مطرح شده بود، توضیح داد:
در برهه‌ای از زمان ما این گونه اعلام کردیم که سیاست‌های دولت یازدهم این‌طور نیست که تعرفه‌ها را بالا ببریم و مسائل خود را با خالی کردن جیب مردم اجرا کنیم. اما در این زمینه مدتی طول کشید که با شرکت مخابرات و همراه اول به توافق برسیم. به همین دلیل این دوستان که نگاه دیگری داشتند براساس هماهنگی‌هایی که با شورای رقابت انجام داده بودند، قبض‌های خود را محاسبه و صادر کردند. وی ادامه داد: شاید زمانی این دوستان فکر نمی‌کردند که ما تا این اندازه اصرار داشته باشیم. اما به هر صورت ما پلی هستیم بین مردم و اپراتورها و حقوق مردم نزد ما جایگاه خاصی دارد. واعظی ادامه داد: در این میان ما به این نتیجه رسیدیم که در مقطع فعلی و با کیفیتی که این خدمات دارند، لازم نیست که در ماه‌های اول دولت جدید با این سرعت افزایش تعرفه داشته باشیم. واعظی خاطرنشان کرد: مردم هم نگران نباشند؛ چرا که تا زمانی که توافقات میان مخابرات و وزارت ارتباطات ایجاد نشده بود قبض‌های تلفن ثابت با تعرفه‌های افزایش یافته به دست آنها رسید، اما اکنون قرار بر آن است که در قبض‌های بعدی این مبلغ به مشترکان بازگردانده شود.

تلاش برای ازدواج پست و فناوری اطلاعات
وی در بخش دیگری از اظهاراتش به تحولات در شرکت پست اشاره کرد و گفت : اعتقاد ما بر این است که باید پست در کشور متحول شود؛ چرا که به‌کارگیری خدمات پستی به خصوص در شهرهای بزرگ باعث کاهش ترافیک،‌ حمل و نقل و آلودگی هوا خواهد شد. به همین دلیل ما بر این باوریم که لازم است پست و IT با یکدیگر ازدواج کنند تا حاصل این ازدواج خدمات سریع و جدیدی را در اختیار مردم بگذارد.