مردی که دانشش را میراث دانشجویانش کرد
خبر درگذشت دکتر کاظم معتمدنژاد با واکنش‌های شخصیت‌های علمی و فرهنگی مختلف همراه بود. برخی از نظرات در زیر می‌آید:
حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نگاه حرفه‌ای، تلاش علمی و مستمر او در دانشگاه و دیگر نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای کشور به دور از همه حاشیه‌های زماندار و دغدغه عمیقی که برای توسعه مطبوعات و ارتباطات در ایران داشت، از شخصیت علمی او، استادی ساخت که امروز کمتر فعال رسانه‌ای و مطبوعاتی را می‌یابیم که از درس و بحث و سخنرانی و کلاس و آثار دکتر کاظم معتمدنژاد بهره نبرده باشد.
دکتر هادی خانیکی: دکتر معتمدنژاد دارنده نشان درجه اول علمی کشور در دولت اصلاحات بود که متاسفانه به‌رغم توانایی‌های فراوان علمی، در دولت بعدی بازنشسته شد. عزت، مناعت طبع و خلق و خوی نیکوی ایشان در حدی بود که همه آنان که در عرصه ارتباطات
ایران دستی در کار دارند، خود را شاگرد او دانسته و می‌دانند.
دکتر یونس شکرخواه: پروفسور معتمدنژادبرای من نماد توسعه بود در کهکشانی ارتباطی که جنبه تکثر یافته خود او بود و همواره دانش بی بدیل خود را امیدوارانه بین دانشجویانش تکثیر کرد تا میراثی جاودانه به جا گذارد. دکتر معتمدنژاد مرد متکی بر ذات شناسی، معرفت و شناخت، سنت و آینده‌نگری، درک مبانی حقوقی آزادی رسانه‌ها در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بود و برباز تولید دانش برای ارتباطات ایرانی، در بنا کردن دانش ارتباطات در ایران تمرکز کرده بود.
دکتر محمد سلطانی‌فر: فضای آکادمیک امروزی روزنامه‌نگاری به مدد و یاری ایشان با ترجمه‌ها و فعالیت‌های متفاوت از کشورهای غربی به ایران ورود کرد و شکل تازه‌ای به خود گرفت و آنچه امروز در حوزه دانشگاهی روزنامه‌نگاری مشاهده می‌کنیم به لطف زحمات ایشان در یک دوره زمانی خاص که هیچ منبعی برای فعالیت آکادمیک روزنامه‌نگاری وجود نداشته، شکل گرفته است.
دکتر محسنیان راد: مرحوم معتمدنژاد حدود نیم قرن از عمر خود را به طور خاص و با تمام وجود، برای ارتباطات در کشورمان صرف کرد و حدود ۱۵ سال از سال‌های پایانی عمر خود را نیز مشغول فعالیت در حوزه تدوین نظام رسانه‌ای مناسب در کشورمان کرد.