اطلاعاتی درباره گوشی جدیدی از نوکیا منتشر شده که ظاهرا با سیستم‌عامل آندروید طراحی و تولید شده و هم‌اکنون مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.
به گزارش «موبنا»،‌ در حالی که بخش تجارت موبایلی نوکیا به شکل کامل به مایکروسافت واگذار شده، اطلاعاتی درباره ساخت گوشی با آندروید منتشر شده است. بر این اساس در حالی که انتظار می‌رفت گوشی جدید نوکیا از سری لومیا و مبتنی بر ویندوز فون باشد، اما این گوشی با نام Normandy و توسط EVLeaks@ معرفی شده است.
بر اساس شایعاتی که درباره این گوشی منتشر شده، این گوشی چیزی مابین سری آشا و لومیا است، اما از سری لومیا نبوده و می‌توان آن را اولین گوشی آندرویدی نوکیا نامید. بر اساس گزارش سایت Verge، گوشی نورمندی قابلیت سازگاری با برنامه‌های آندروید را دارد. البته گفته می‌شود که صرفا یک گوشی آندرویدی نیست، بلکه از نسخه سفارشی آندروید بهره می‌برد.
گزارش‌ها حاکی است، گوشی آندرویدی نوکیا، قیمتی در حد سری گوشی‌های آشا دارد؛ بنابراین در رده ارزان‌قیمت‌ها قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد نوکیا قصد دارد خیلی محتاطانه وارد بازار گوشی‌های آندرویدی شود. از سوی دیگر به دلیل واگذاری نوکیا به مایکروسافت احتمال ورود این شرکت به عرصه آندروید کاملا بعید به نظر می‌رسد.