شرکت چینی Vivo سرانجام موفق شد نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به نمایشگر 2 هزار پیکسلی را وارد بازار کند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، نخستین گوشی هوشمند Vivo مجهز به نمایشگر باکیفیت 2 هزار پیکسلی با نام Xplay 3S معرفی شده است و هم‌اکنون از طریق شرکت مخابراتی China Mobile به دست کاربران چینی می‌رسد.
البته باید گفت که این گوشی هوشمند اندکی زودتر از زمان موعود وارد بازار شده است؛ زیرا تاریخ عرضه این محصول ۳ روز زودتر از معرفی رسمی آن توسط شرکت Vivo است. گوشی هوشمند Vivo Xplay ۳S به نمایشگر ۲K مجهز شده است که تصاویر در آن با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. این گوشی شامل پردازنده Snapdragon ۸۰۰ ساخت شرکت کوالکام می‌شود و رم ۳ گیگابایتی را در خود جای داده است.
برای این گوشی هوشمند پیشرفته قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE در نظر گرفته شده است و آخرین فناوری‌های ارتباطی نیز روی آن موجود است. به گفته شرکت مخابراتی China Mobile، این محصول حافظه داخلی
۳۲ گیگابایتی دارد که با قیمت ۷۴۰ دلار به فروش می‌رسد. مدل ۶۴ گیگابایتی این محصول نیز با قیمت ۸۲۳ دلار در بازار فروخته می‌شود.
البته باید توجه داشت که نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به نمایشگر ۲ هزار پیکسلی همراه با قراردادهای مخابراتی دوساله با قیمت ارزان‌تر برای کاربران چینی عرضه می‌شود.