دانشمندان سوییسی اپلیکیشنی تولید کرده‌اند که موجب می‌شود یک تلفن هوشمند عادی مدل‌های سه‌بعدی از اشیای واقعی بسازد و به‌عنوان یک اسکنر سه‌بعدی عمل کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، با فناوری جدید دانشمندان، کاربر به جای اینکه یک تصویر عادی با دوربین خود ثبت کند، به سادگی تلفن خود را اطراف شی مورد نظر حرکت داده و پس از چند حرکت یک مدل سه‌بعدی از آن روی تصویر ظاهر می‌شود.
این فناوری موجب می‌شود که کاربر بتواند از صورت خود تصویر سه‌بعدی بگیرد و به تصاویر پرتره‌ای بعد سوم بدهد و عکس افرادی را که می‌خواهد به صورت سه‌بعدی در قسمت مخاطبان تلفن هوشمند خود ذخیره کند.
مارک پولفیز، استاد محاسبات تصویری و گروه وی در موسسه فدرال فناوری زوریخ در سوییس یک نرم افزار تولید کرده‌اند که با فناوری تلفن‌های هوشمند کنونی کار می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که به سادگی عکاسی با دوربین تلفن خود، مدل‌های سه‌بعدی تهیه کند. همان‌طور که کاربر دوربین تلفن خود را به دور شی مورد نظر حرکت می‌دهد، تصاویر اضافی به صورت اتوماتیک ذخیره شده و برای ساخت مدل سه‌بعدی از آن استفاده می‌شود.
همه محاسبات برای تولید مدل سه‌بعدی به صورت مستقیم روی تلفن انجام می‌شود و کاربر بی‌درنگ بازخورد آن را دریافت می‌کند و می‌تواند زاویه دیدهای مختلفی را برای پوشش قسمت‌های از دست رفته مدل سه‌بعدی خود انتخاب کند. پولفیز اظهار کرد: این پیشرفت مهم در مقابل راه‌حل‌هایی است که فرآیند ناپیوسته از گرفتن تمام تصاویر و ارایه مدل سه‌بعدی در یک زمان دیگر را ارایه می‌کردند.