درآمد بازار جهانی خدمات موبایلی در فصل سوم سال ۲۰۱۳ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش یافت که این رقم نصف رشدی بود که بازار یادشده در سه ماه سوم سال ۲۰۱۲ تجربه کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics، درآمد بازار جهانی خدمات موبایلی در فصل سوم سال ۲۰۱۳ میلادی نسبت به مدت مشابه از سال قبل ۲ درصد افزایش یافت که این رقم نصف رشدی بود که بازار یاد شده در سه ماه سوم سال ۲۰۱۲ تجربه کرد. در این گزارش اعلام شد که وخامت شرایط اقتصادی در اروپای غربی و کاهش سرمایه‌گذاری‌های آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی روی نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی مهم‌ترین عامل در این روند بوده است.
مرکز Strategy Analytics در گزارش «بررسی فصلی فعالیت اپراتورهای بی‌سیم» فعالیت‌های عملیاتی و درآمدهای مالی مربوط به اپراتورهای مخابراتی که ۷۸ درصد مشترکان موبایلی جهان را تحت پوشش قرار داده‌اند، مورد بررسی قرار داد. اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی این شرکت‌های مخابراتی نشان داد که میزان درآمدهای مخابراتی کشورهای یاد شده نسبت به قبل کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، میزان افزایش درآمدهای مخابراتی کره‌جنوبی در فصل سوم سال جاری میلادی ۴ درصد افزایش، در آمریکا ۳ درصد افزایش، در ژاپن یک درصد افزایش و در اروپای غربی ۹ درصد کاهش یافته است. این کشورها به دنبال مواجه شدن با مشکلات اقتصادی با کاهش درآمدهای مخابراتی خود مواجه شدند که البته پایین آمدن سطح سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه خدمات ۴G LTE نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

رشد ۲ درصدی درآمد بازار جهانی خدمات موبایلی