۲ میلیارد مشترک شبکه نسل چهارم مخابرات در سال ۲۰۱۸
پیش‌بینی شده است شبکه‌های مخابراتی LTE در سال ۲۰۱۸میلادی حدود نیمی از درآمد بازار جهانی مخابرات را باعث شوند، در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۳ میلادی کمتر از 10 درصد گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز، تعداد مشترکان نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی موسوم به ۴G LTE تا پایان سال جاری میلادی به ۲۳۸ میلیون نفر در سراسر جهان می‌رسد و مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics پیش‌بینی کرده است که این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی از مرز ۲ میلیارد نفر هم فراتر برود.
در این گزارش پیش‌بینی شده است که شبکه‌های مخابراتی LTE در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود نیمی از درآمد بازار جهانی مخابرات را باعث شوند که این رقم برای سال ۲۰۱۳ میلادی کمتر از ۱۰ درصد گزارش شده است. کشورهای آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی که از سردمداران این بازار محسوب می‌شوند، طی فصل دوم سال ۲۰۱۳ میلادی ضعیف‌تر عمل کردند. این کشورها در ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۹۰ درصد مشترکان LTE جهان را در خود جا داده بودند که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند رقم یاد شده در پایان سال جاری میلادی به ۷۶ درصد برسد.
در این میزان گفته شده است که اروپای غربی بیش از گذشته در حوزه یاد شده گام برمی‌دارد و روی نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی و خدمات وابسته به آن سرمایه‌گذاری می‌کند. «فیل کندال»(Phil Kendall) مدیر مرکز Strategy Analytics در این خصوص گفت: «حتی در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز کشورهای آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی حاکمیت بازار جهانی شبکه‌های مخابراتی LTE را در دست خواهند داشت. با این وجود همه توجه‌ها معطوف به کشور چین خواهد بود».