امنیت دستگاه‌های موبایلی هر روز در حال تغییر است و با مشکلات جدید مواجه می‌شود.
گسترش این قبیل دستگاه‌ها نیز باعث شده است مجرمان سایبری اهداف جدید در این زمینه پیدا کنند و تمرکز خود را بر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز، هکرها درحال حاضر می‌توانند از طریق بدافزارها یا نرم‌افزارهای مخرب خود به اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه الکترونیکی همراه دسترسی پیدا کنند یا کنترل آن را در دست بگیرند. این در حالی است که ابزارهای موبایلی نصب شده روی دستگاه می‌توانند خطرات ناخواسته و کاملا جدی را برای کاربر به وجود آورند. این فرآیند می‌تواند با اجرای سیاست‌های استفاده از دستگاه موبایل شخصی در محل کار(BYOD) سازمان‌ها را نیز دچار خطرات جدی کند.
بررسی جدید توسط مرکز Frost & Sullivan نشان داده است که ارزش بازار نرم‌افزارها و ابزارهای امنیتی مخصوص دستگاه‌های موبایلی در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۵/۴۳۳ میلیون دلار رسیده است که پیش‌بینی می‌شود این بازار در سال ۲۰۱۷ ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار داشته باشد. کارشناسان در بررسی‌های جدید خود دریافته‌اند که دو شرکت McAfee و Symantec همچنان محبوب‌ترین ابزارهای امنیتی را برای کاربران موبایلی تولید می‌کنند. با این وجود بسیاری از تولیدکنندگان ابزارهای امنیتی فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند تا سهمی از این بازار را از آن خود کنند. محققان در بررسی جدید خود سعی کرده‌اند بر ابزارهای امنیتی که برای افزایش امنیت دستگاه‌های موبایلی در مقابل بدافزارها، حملات سایبری، ابزارهای پرخطر و سرقت‌ دستگاه‌های موبایلی طراحی شده‌اند، تمرکز کنند.