محصولات آندرویدی جدید با امکانات مختلف
دنیای‌اقتصاد- شرکت Acer به‌تازگی و در آستانه برگزاری نمایشگاه سالانه CES محصولات جدید خودش را به بازار معرفی کرده است. این شرکت دو تبلت آندرویدی جدید و یک کامپیوتر چندمنظوره یا All-in-One را معرفی کرده است.
تبلت مدل Iconia B۱ یکی از این تبلت‌ها است که قیمت ۱۳۰ دلاری دارد و از یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۳/۱ گیگاهرتزی بهره می‌برد. این تبلت دارای صفحه نمایش هفت اینچی است و از سیستم‌عامل آندروید نسخه ۴.۲.۱ بهره می‌برد. این محصول مجهز به رم یک گیگابایتی بوده و از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. البته کاربران این دستگاه امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های microSD را هم دارد. بد نیست بدانید که این تبلت در هر بار شارژ امکان کار تا پنج ساعت را دارد.
تبلت جدید دیگر این محصول با مدل A۱-۸۳۰ معرفی شده است. این تبلت دارای صفحه نمایش ۹/۷ اینچی است و از بدنه آلومینیومی بهره می‌برد. این تبلت ۱۸۰ دلاری تصاویر را با وضوح تصویر ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. بدنه این تبلت ۸/۱۵ میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن به ۳۸۰ گرم می‌رسد. این تبلت مجهز به یک پردازنده ۶/۱ گیگاهرتزی از نوع Intel.Atom Z۲۵۶۰ است و دارای رم یک گیگابایتی و باتری با عمر حدود ۵/۷ ساعت است. این دستگاه از یک دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی و دوربین پشتی پنج مگاپیکسلی بهره می‌برد و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۱۶ گیگابایت می‌رسد. کاربران این دستگاه همچنین امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های microSD را هم در اختیار دارند.
این شرکت همچنین از یک کامپیوتر All-in-One جدید که مبتنی بر آندروید است، هم پرده برداشت. این محصول که با مدل TA۲۷۲ HUL معرفی شده است که از یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی با ساختار چند لمسی بهره می‌برد. این صفحه نمایش خازنی امکان پشتیبانی از ده نقطه لمسی به صورت همزمان را دارد.
این کامپیوتر چند منظوره دارای پردازنده چهار هسته‌ای Tegra بوده و تصاویر را با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این دستگاه ۱۶ گیگابایت بوده و امکان ارتقای حافظه را هم دارد. این کامپیوتر جدید مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه ۲/۴ بوده و امکان استفاده از گوگل‌ پلی را هم دارد. این کامپیوتر All-in-One طراحی مدرنی دارد و از یک پایه شفاف بهره می‌برد که حالت معلق بودن را القا می‌کند. این پایه‌ که در پشت بدنه این دستگاه قرار گرفته امکان انعطاف آن را از ۳۰ تا ۸۰ درجه فراهم می‌آورد. این کامپیوتر همچنین از دو بلندگوی دالبی با امکان پخش صدای محیطی بهره می‌برد و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلوی بدنه هم دارد.
شرکت Acer همچنین از طریق سیستم Acer Open Platform امکان ایجاد فضای ابری را برای کاربران روی ابزار‌های خود فراهم می‌کند که دسترسی به داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز کاربران را بسیار ساده می‌کند. شرکت Acer اعلام کرده است که این کامپیوتر را با قیمتی برابر با ۱۱۰۰ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی می‌رساند.