تلفن 5 اینچی ایسر رونمایی شد
شرکت فناوری ایسر از یک تلفن هوشمند با صفحه پنج اینچی ارزان قیمت رونمایی کرده که وضوح تصویر آن به 16:9 می‌رسد. به گزارش خبرگزاری مهر، تلفن هوشمند ایسر لیکوئید Z5 با ضخامت 8/8 میلیمتر و لبه‌های گرد عرضه شده است.
اسپیکرهای جلویی این تلفن هوشمند دارای ویژگی DTS بوده تا کاربر تجربه صوتی غنی را با تلفن هوشمند خود داشته باشد. این تلفن در رنگ‌های سفید و خاکستری روشن با سیستم‌عامل آندروید ۴.۲.۲ آب نبات ژله‌ای عرضه شده و وزن آن به ۱۴۷ گرم می‌رسد.
یک پردازنده دو هسته‌ای ۳/۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۴ گیگابایتی این تلفن را تقویت می‌کند. وای فای جی پی اس و دوربین پنج مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های تلفن هوشمند جدید شرکت ایسر است. تمرکز خودکار دوربین پنج مگاپیکسلی این تلفن از فناوری BSI پشتیبانی می‌کند که موجب می‌شود نور بیشتر از فناوری سنتی FSI به کار گرفته شود، در نتیجه حساسیت به نور کم بهبود می‌یابد. براساس اعلام این شرکت، تلفن لیکوئید Z۵ ایسر به جای چهار لنز سنتی که برای ساخت تلفن‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود دارای پنج لنز است که این امر موجب افزایش کیفیت تصاویر تلفن می‌شود.
این تلفن دارای چهار پروفایل حالت سریع برای کاربرهای مختلف با گروه‌های سنی مختلف است. حالت پایه‌ای برای جوانان است که عملکردهای متنی و تماسی آن ثابت است، حالت کلاسیک دارای عملکردهای اصلی در یک فضای ساده و سازمان دهی شده است تا افرادی که برای اولین بار است از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند به این پروفایل روی آورند. حالت کیپد برای افرادی است که عمدتا از صوت استفاده می‌کنند و گاهی نیاز فوری به صفحه کلید خود دارند. حالت ساده سالخوردگان ارائه کننده پیام‌های متنی، رادیو، وضعیت آب و هوا، ذره بین، ساعت، تماس سریع با مخاطبان است که برای کاربران سالمند مناسب است. این مدل تلفن هوشمند ایسر در فرانسه، آلمان، اسپانیا، پرتغال، اوکراین و انگلستان از اواسط ژوئیه با قیمت ۲۳۰ دلار عرضه می‌شود.