دستگاهی برای پخش برنامه‌های تلویزیونی روی تبلت و موبایل
دنیای‌اقتصاد- برای کاربران گوشی‌های موبایل و تبلت که وابستگی شدیدی به این دستگاه‌ها در خود حس می‌کنند، تماشای برنامه‌های تلویزیونی روی این دستگاه‌ها می‌تواند جذاب باشد.
البته در بازار گوشی‌های موبایلی وجود دارند که قابلیت پخش برنامه‌های تلویزیونی را دارند. اما این گوشی‌ها معمولا مورد علاقه کاربران حرفه‌ای قرار نمی‌گیرند.
به همین دلیل شرکت‌های فعال در حوزه تولیدات محصولات تکنولوژیک اقدام به تولید و عرضه دستگاه‌هایی به بازار کرده‌اند تا این نیاز کار بران تبلت و گوشی موبایل را رفع کند.
دستگاه گیرنده دیجیتال کوچک و سبک وزنی که در حال حاضر در بازارها وجود دارند از نمونه‌هایی هستند که مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.
این دستگاه‌ها که امکان تماشای برنامه‌های تلویزیونی را به کاربران سیستم‌های عامل آندروید و IOS می‌دهند بسیار کوچک و کم حجم بوده و به راحتی همراه کاربر منتقل می‌شوند.
یکی از دستگاه‌های محبوب در این زمینه گیرنده دیجیتالی است که EyeTV Mobile نام دارد و توسط شرکت الگاتو به بازار عرضه شده است.
با استفاده از این دستگاه کاربران می‌توانند روی آی‌پد، آی‌فون یا گجت‌های آندرویدی کانال‌های تلویزیونی را با کیفیت اچ دی نگاه
کنند.
گیرنده دیجیتال این شرکت از DVB-T پشتیبانی می‌کند و برای اتصال، به پورت دستگاه‌های آی او اس یا پورت میکرو یو اس بی در آندروید متصل می‌شود. به همراه این دانگل یا دستگاه پخش‌کننده دیجیتال یک کابل
یو اس بی هم ارائه می‌شود که کاربر می‌تواند آن را به کامپیوتر متصل کند و کانال‌های تلویزیونی را روی کامپیوتر هم ببیند.