همه چیز درباره CES2014
دنیای‌اقتصاد- دوربین‌هایی با تکنولوژی‌های خیره‌کننده، تبلت‌هایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد،‌ پردازنده‌های قدرتمند، دستبندهای پوشیدنی، لوازم آشپزخانه هوشمند، معرفی نسل جدید خودرو، تلویزیون‌ها و تلفن‌های همراه متفاوت، اپلیکیشن‌های کاربردی و... تنها بخشی از محصولات رنگارنگ و متنوعی است که طی دو روز گذشته از شروع بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی دنیا یعنی CES 2014‌ در معرض دید بازدیدکنندگانش قرار گرفته است.
نمایشگاه CES بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی در جهان است که در طول چهار روز در ماه ژانویه،‌ در لاس‌وگاس آمریکا توسط «سازمان محصولات الکترونیکی مصرفی» (CEA) برگزار می‌شود. این نمایشگاه توجه بیشتر رسانه‌ها و مخاطبان را در سراسر جهان به خودش جلب می‌کند.
CES ‌ به اندازه‌ای با اهمیت است که شرکت‌های بزرگ فناوری سعی می‌کنند، آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارد.
حجم معرفی محصولات تکنولوژیکی در این دوره از نمایشگاه آنقدر بالا است که اشاره به تک‌تک این محصولات شاید در یک گزارش نگنجد، اما در ادامه ما به برترین و مهم‌ترین محصولات و فناوری‌هایی که تا روز دوم از
CES ۲۰۱۴‌ معرفی شده است، اشاره می‌کنیم. در CES ۲۰۱۴، حدودا ۳ هزار ۲۰ شرکت آخرین محصولات و ابداعات خود را برای جمعیتی در حدود ۱۵۰ هزار نفر به معرض نمایش گذاشته‌اند. براساس گزارش‌ها ۲۴ هزار محصول تکنولوژی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.
پرینترهایی برای تهیه شیرینی و شکلات
این روزها دنیای تکنولوژی عرصه ورود محصولاتی با ویژگی‌هایی مافوق تصور بشر است. یکی از این محصولات که طی یکی دو سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، پرینترهای سه‌بعدی است. پرینترهایی که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند.
نمایشگاه محصولات الکترونیکی
CES ۲۰۱۴ هم میزبان برخی محصولات جدید این حوزه است. از جمله پرینتر سه‌بعدی جالبی که در این نمایشگاه معرفی شد، پرنیتری است که توسط شرکت ۳D Systems ساخته شده و به کمک آن می‌توان شیرینی و شکلات‌های خوشمزه ای درست کرد. مدیرعامل این شرکت در این نمایشگاه از دو پرینتر سه‌بعدی جدید خود رونمایی کرد که یکی با شکر و دیگری با شکلات به ساخت اشیای دلخواهمان کمک می‌کند. اولین مدل که با شکر پرینت می‌کند، ChefJet نام دارد. از این پرینتر می‌توان در آشپزخانه‌ها، کیک‌پزی‌ها و هتل‌ها و مکان‌های مرتبط با دنیای آشپزی استفاده کرد. کمپانی سازنده برای ساده‌تر شدن مراحل طراحی و پرینت، نرم‌افزاری به نام Digital Cookbook یا کتاب آشپزی دیجیتال را معرفی کرده که برای افراد تازه‌کار بسیار مفید است. مدل پیشرفته‌تر این پرینتر، ChefJet Pro است که قادر است حجم‌های بزرگ‌تری را پرینت کند. همچنین امکان پرینت کردن با شکر در رنگ‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های این پرینتر است. بنابراین با این پرینتر‌ها ایجاد شیرینی‌های رنگارنگ به سادگی امکان‌پذیر می‌شود.زمان عرضه شف‌جت پرو، اواخر سال ۲۰۱۴ است.
یاهو و تلویزیون هوشمند
یاهو در مراسم خود در نمایشگاه CES از نسخه جدید پلت‌فرم Yahoo Smart TV با قابلیت پیشنهاد و ارائه محتوا و به‌روز رسانی‌های مرتبط بر اساس علاقه شما در تماشای محتوا رونمایی کرد. راهنمای هوشمند یاهو (Yahoo Smart Guide) از میان هزاران برنامه بر اساس عادات تماشای محتوای شما جست‌وجو کرده و محتوا را بر اساس علایق شما به‌صورت شخصی‌سازی شده، پیشنهاد می‌کند. این پیشنهادها شامل برنامه‌هایی که به‌زودی شروع خواهند شد، برنامه‌های در حال پخشی که به آنها علاقه‌مند هستید، نظیر یک مسابقه فوتبال، ویدئوهای قابل اجرا به محض درخواست و نیز وب می‌شود.
اطلاعات هوشمند یاهو (Yahoo Smart Info) به‌طور خودکار محتوای مرتبط با برنامه‌ای که در حال تماشای آن هستید (به‌عنوان نمونه آپدیت‌ها و خبرهای جدید در مورد تیم مورد علاقه‌تان که در حال تماشای بازی آن هستید) را در طول برنامه به شما ارائه خواهد کرد.
پروژکتور جیبی با قابلیت اشتراک اینترنت
نمایشگاه CES ۲۰۱۴ تمام تولیدکنندگان آندروید وارد رقابت شده‌اند و تا کنون محصولات خلاقانه زیادی را رونمایی کرده‌اند. یکی از محصولات جالب، پروژکتور کوچکی است که به صورت بی‌سیم به سایر وسایل و همچنین اینترنت متصل می‌شود و سیستم‌عامل آن نیز آندروید است. شرکت ZTE چین که در سال‌های اخیر با سیستم‌عامل آندروید محصولات قابل‌توجهی روانه بازار کرده در این نمایشگاه پروژکتور کوچک و جیبی با نام Projector Hotspot را معرفی کرد که مناسب برای افرادی است که به مسافرت می‌روند. این پروژکتور فول اچ‌دی قادر است به شبکه مخابراتی نسل چهارم یا LTE متصل شود و همان‌طور که از نامش پیداست، به یک Hotspot تبدیل شود که اینترنت را در اختیار نهایتا ۸ ابزار دیگر می‌گذارد. درواقع می‌توان با گوشی، تبلت و لپ‌تاپ از طریق Wi-Fi به این پروژکتور متصل شد و علاوه‌بر پروژکت کردن تصاویر، از اینترنت استفاده کرد. این محصول ۴۰۰ گرمی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعتی است و صفحه نمایش لمسی ۴ اینچی دارد. سیستم‌عامل آندروید آن نیز نسخه ۲/۴ است. قرار است این پروژکتور در سال جاری میلادی وارد بازار آمریکا شود، اما هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است.
دوربینی قدیمی در لباسی جدید
دوربین‌های پولاروید برای بسیاری از افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، شناخته شده‌اند. دوربین‌هایی که می‌توانستند عکس فوری بگیرند و بلافاصله پرینت کنند، اما با فراموش شدن تکنولوژی فیلم و ظهور عکاسی دیجیتال این وظیفه به پرینترهای دیجیتالی سپرده شد.
حالا و در نمایشگاه CES شرکت پولاروید دوربین Socialmatic را تحت آندروید با دوربین جلویی ۱۴ مگاپیکسل و دوربین پشتی ۲ مگاپیکسل و قابلیت اتصال به وای فای تولید کرده است. این دوربین قابلیت آپلود عکس در شبکه‌های اجتماعی را دارا است، ضمن اینکه با داشتن یک پرینتر داخلی قابلیت پرینت عکس به اندازه ۲در۳ اینچ را دارد. همچون دوربین‌های پولاروید قدیمی برای کار با این دوربین، نیاز به خرید کاغذ عکس دارید که یک بسته ۸۰ تایی آن ۳۰ دلار قیمت دارد. پرینت گرفتن عکس با این دوربین کمتر از چند دقیقه طول می‌کشد. سیستم‌عامل آندروید به همراه صفحه نمایش ۵/۴ اینچی امکانات بیشتری را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. این دوربین قرار است پاییز سال آینده به بازار عرضه شود و قیمت آن هم تا یک ماه آینده مشخص می‌شود.
رونمایی از کامپیوتر ادیسون
چهار ماه پیش اینتل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود سیستم روی چیپ Quark را معرفی کرد، اما روز گذشته در نمایشگاه CES ۲۰۱۴ و در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اینتل، برین‌کرازنیچ، مدیرعامل شرکت اینتل، از رایانه ادیسون پرده برداشت‌ که در اندازه یک کارت حافظه میکرو SDتوسعه داده شده است.
این رایانه کوچک براساس فناوری ترانزیستورهای ۲۲ نانومتری اینتل توسعه داده شده و قادر است تا سیستم‌عامل لینوکس را اجرا کند. همچنین این رایانه از تکنولوژی WiFiو بلوتوث بهره می‌برد.
اینتل برای نشان دادن خصوصیات محصول خود، نمونه‌ای از کاربرد آن را در قالب محصولی با نام
Nursery ۲/۰ نمایش داد. این محصول قادر است تا علائم حیاتی کودک را از طریق یک لیوان مجهز به LED یا ظرف شیری که با گریه نوزاد شروع به گرم شدن می‌کند، به والدین نشان دهد.
اینتل برای ایجاد انگیزه لازم در بین توسعه‌دهندگان برای استفاده از این محصول در تولیدات خود، مسابقه Make it Wearable را نیز معرفی کرد که براساس آن کمپانی اینتل جایزه‌ای ۳/۱ میلیون دلاری را برای توسعه‌دهندگانی که از این محصول در ابزار‌های پوشیدنی خود استفاده کنند، در نظر گرفته است.
محصولاتی با فناوری بالا و قیمت مناسب
در کنار اینتل روز گذشته شرکت ایسوس نیز محصولات جدید خود را طی یک کنفرانس خبری معرفی کرد.این شرکت در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه CES خبر خوبی برای کاربرانی که به دنبال صفحه نمایش با رزولوشن بالا و قیمت مناسب هستند، داد. مانیتور جدید ایسوس با نام PB۲۸۷Q در کنفرانس اختصاصی این شرکت در نمایشگاه CES معرفی شد، بازی را به نفع کاربران با بودجه کمتر تغییر می‌دهد. این مانیتور از صفحه نمایشی بسیار ظریف با رزولوشن ۳.۸۴۰ در ۲.۱۶۰ بهره می‌برد. سرعت پاسخگویی این صفحه نمایش نیز زمان خارق‌العاده یک میکروثانیه است. قیمت اعلام شده برای این مانیتور ۷۹۹ دلار است و زمان عرضه آن نیز در سه ماهه دوم سال اعلام شده است.
این شرکت در کنفرانس امسال خود، علاوه‌بر معرفی تلویزیون و چند محصول از خانواده تلفن‌های هوشمند، یک تبلت ۸ اینچی را نیز معرفی کرد. تبلتی که قرار است رقیب اصلی DELL و تبلت ۸ اینچی‌اش با ویندوز ۸ پرو باشد.
ابزارهای پوشیدنی برای محافظت از سلامت
با رونق گرفتن بازار محصولات دیجیتالی پوشیدنی، چندان جای تعجب نداشت که ال‌جی در کنفرانس خبری‌اش در نمایشگاه CES ، محصولاتی را به غیر از تلویزیون‌های هوشمند نیز معرفی کند.
ال‌جی در این نمایشگاه دستبندی به نام Lifeband را معرفی کرد که با صفحه‌نمایش کوچک قرار گرفته روی آن، علاوه‌بر اینکه وضعیت فیزیکی بدن شما به نمایش در می‌آید، می‌توانید با وصل کردن آن به تلفن‌های آندرویدی یا iOS، از تماس‌های بی پاسخ و نوتیفیکشن‌های تلفن یا تبلتتان نیز آگاه شوید؛ اما ال جی بیشتر از اینها به فکر سلامتی شما بوده است؛ چراکه این شرکت هدفونی را نیز در این نمایشگاه معرفی کرد که که میزان ضربان قلب شما را نشان می‌دهند. این هدفون‌ها با اندازه‌گیری سیگنال‌ها در گوش داخلی شما، می‌توانند شما را از وضعیت قلبی‌تان آگاه سازند. در حال حاضر خبری از تاریخ عرضه و قیمت این محصولات منتشر نشده است.

همه چیز درباره CES2014

همه چیز درباره CES2014

همه چیز درباره CES2014