در پایان بررسی جدید، مشخص شد ارسال این پیامک‌ها روی زنان باردار ساکن مناطق کم‌درآمد اثر مثبت داشته است و کارشناسان از این طریق توانسته‌اند با موفقیت کامل زنان را ترغیب به استفاده از این واکسن کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار- نیوز، کارشناسان «مرکز بهداشت عمومی Mailman» در یک بررسی جدید اثر پیام‌های نوشتاری ارسال شده به دستگاه‌های موبایلی زنان باردار ساکن مناطق کم‌درآمد را برای یادآوری تزریق واکسن آنفلوآنزا مورد تحلیل قرار دادند. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که ارسال پیامک‌های نوشتاری به این گروه از زنان میزان استفاده آنها از واکسن آنفلوآنزا را افزایش داده است و به‌خصوص زنانی که در سه ماهه سوم از دوره بارداری خود به‌سر می‌برند، بیشتر از دیگر زنان سراغ این واکسن رفته‌اند. نتایج حاصل از این مطالعه در گزارشی با عنوان زیر به چاپ رسیده است: «تاثیر پیامک‌های یادآوری‌کننده برای واکسن آنفلوآنزا در زنان ساکن مناطق شهری کم‌درآمد: روش کنترل آزمایشی تصادفی.»
نتایج این بررسی در آخرین شماره از «نشریه بهداشت عمومی آمریکا» به انتشار رسیده است. این مطالعه روی ۱۱۸۷زن باردار در پنج منطقه مختلف آمریکا انجام شد و این زنان پیامک‌های یادآوری کننده‌ای را در رابطه با تزریق واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند. طبق نتایج این بررسی، زنانی که این پیامک‌ها را دریافت کردند ۳۰درصد بیشتر از دیگر زن‌ها واکسینه شدند. این بررسی نشان داد زنانی که در سه ماهه سوم از دوره زمانی بارداری خود به‌سر می‌برند، بیشتر از این پیامک‌ها اثر گرفته‌اند. طبق نتایج به‌دست آمده، ۹/۶۱درصد از این زنان پس از دریافت پیامک واکسینه شده‌اند.