مایکروسافت قراردادهای مالی مختلفی را با تولیدکنندگان بزرگ گوشی منعقد کرده است تا با پرداخت رقم‌های زیاد به آنها و به کمک این شرکت‌ها بتواند سیستم عامل ویندوز فون را توسعه دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، «فرانک‌ایکس. شاو» (Frank X. Shaw) از مدیران مایکروسافت تایید کرد که این شرکت بزرگ نرم‌افزاری قراردادهای مالی مختلفی را با تولیدکنندگان بزرگ گوشی منعقد کرده است تا به کمک آنها سیستم عامل ویندوز فون را توسعه دهد. او از این قراردادها با عنوان «همکاری‌های مشترک بازاریابی» یاد می‌کند و بر این اساس پول‌هایی که مایکروسافت در جریان قراردادهای مذکور به تولیدکنندگان تلفن‌همراه می‌دهد در جریان توسعه و تولید نسل جدید گوشی‌های ویندوزی به کار می‌رود.
هنوز ارقام رسمی پرداخت شده از سوی مایکروسافت اعلام نشده است و برای دریافت گزارش نهایی در این زمینه باید اندکی صبر کرد. شاو در صحبت‌های خود به نام شرکت‌های بزرگی که مایکروسافت با آنها قرارداد منعقد کرده، اشاره نکرده است. در گزارش‌های قبلی اعلام شده بود که شرکت مایکروسافت قراردادهای همکاری خود را با سامسونگ و سونی نهایی نکرده و در تلاش است از قراردادهای همکاری مشابه برای هوآوی و یک شرکت موبایلی دیگر هم استفاده کند.