پارلمان کنیا با استفاده از آیپد، کاغذ را حذف می‌کند
دنیای‌اقتصاد- عدم استفاده از کاغذ و جایگزینی آن با ابزارهای دیجیتال یکی از کارهایی است که بنگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در این سال‌ها تمرکز زیادی روی آن کرده‌اند.
درست به همین دلیل هم هست که در این سال‌ها بارها اخبارهایی درباره جایگزینی انواع تبلت به جای کاغذهای یادداشت توسط سازمان‌ها و ادارات مختلف در سطح جهان منتشر شده است.
اما گویا حالا دولت‌ها هم به استفاده از این تکنولوژی علاقه‌مند شده‌اند. کنیا یکی از کشورهایی است که به تازگی برای استفاده اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای خودش آی‌پد خریده است. براساس گزارشStandard Digital News، دولت این کشور ۴۵۰ آی‌پد اپل را تا حالا خریده است که در مجموع هزینه‌ای در حدود ۳۵۰ هزار دلار دارد.
این درحالی است که تولید ناخالص داخلی این کشور هم در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در سال ۱۹۹۳ تولید ناخالص داخلی این کشور حدود ۷۵/۵ میلیارد دلار بوده، در سال ۱۹۹۹ به ۰۹/۱۴ میلیارد دلار رسیده و در سال ۲۰۱۲ به ۲۳/۳۷ میلیارد دلار رسیده است. کارشناسان معتقدند که استفاده از آی‌پد به جای کاغذ در مجلس کنیا می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های چاپ در این کشور بشود. این در حالی است که در سال گذشته میلادی کشور اوگاندا همسایه کنیا هم این اقدام را انجام داده بود.