اپل می‌خواهد کاری کند تا افراد از طریق اکانت آی‌تیونز اقلام دیجیتالی خریداری کنند یا برخی خدمات غیر مجاز مانند خرید لباس یا پرداخت تاکسی را هم انجام دهند.
اپل هم‌اکنون به کاربرانش اجازه می‌دهد با داشتن اکانت آی‌تیونز کتاب و موسیقی و اپلیکیشن بخرند، اما این غول تکنولوژی قصد دارد که به خدمات پرداخت موبایلی هم وارد شود. به گزارش وال استریت ژورنال و به گفته یک منبع ناشناس اپل می‌خواهد کاری کند تا افراد از طریق اکانت آی‌تیونز اقلام دیجیتالی خریداری کنند یا برخی خدمات غیر مجاز مانند خرید لباس یا پرداخت تاکسی را هم انجام دهند.
به نوشته وال استریت ژورنال اپل Eddy Cue مدیر آی‌تیونز و اپل‌استور ملاقات‌هایی با مدیران صنایع مختلف مرتبط با این موضوع داشته است.
همچنین گفته شده که این شرکت جنیفر بیلی را که برای مدت طولانی بخش فروشگاه آنلاین این شرکت را مدیریت می‌کرد، به سمت مدیر بخش تجارت پرداخت منصوب کرده است.
با توسعه فعالیت‌های اپل به شبکه پرداخت این شرکت عملا قادر خواهد بود صدها میلیون کارت اعتباری را به این شبکه خود وارد کند و این کار به لطف آی‌تیونز صورت می‌گیرد که اطلاعات این کارت‌های اعتباری را در خود دارد.
این حرکت اپل، این شرکت را در رقابت مستقیم با شرکت‌ PayPal قرار می‌دهد که در شبکه پرداخت نامی شناخته شده است. اپل هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.