موبنا- اگرچه شرکت‌های موبایلی آماری از تعداد مدل‌های ارائه شده در هر ماه یا سال خود ارائه نمی‌دهند، اما دانستن این موضوع جالب به نظر می‌رسد.
سال ۲۰۱۳ را می‌توان یکی از سال‌های پرفراز و نشیب در صنعت موبایل دانست. برخی شرکت‌ها خود را به خوبی مطرح کردند و برخی دیگر از بازار دنیا حذف شدند. شرکت کره‌ای سامسونگ که عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان را دارد، سال گذشته ۵۲ مدل گوشی تولید کرد، درحالی‌که شرکت اپل فقط دو مدل گوشی تولید کرد، اما توانست در برخی از بازارها جایگاه شماره یک را به خود اختصاص دهد و تعداد زیادی از این مدل گوشی‌ها را را به فروش برساند. شرکت چینی هوآوی به عنوان سومین تولیدکننده گوشی در دنیا سال گذشته توانست ۲۶ مدل گوشی تولید و راهی بازار کند. شرکت سونی نیز ۹ مدل گوشی تولید کرد و شرکت چینی ZTE معادل ۲۷ مدل و لنوو ۲۲ مدل گوشی ساخت. اما نوکیا که همیشه بیشترین میزان گوشی را در دنیا تولید می‌کرد، سال گذشته به ۲۵ مدل گوشی اکتفا کرد و جایگاهش را در بازار حفظ کرد. HTC سال گذشته ۱۷ مدل گوشی و ال‌جی ۲۸ مدل و موتورولا فقط هفت مدل گوشی به بازار عرضه کرد.
بلک‌بری که اوضاع مساعدی نداشت با عرضه ۶ مدل گوشی خود را در بازار نگه داشت و شرکت فرانسوی آلکاتل ۲۸ مدل، ایسر ۸ مدل و فیلیپس ۲۳ مدل گوشی ساخت.

بیشترین تعداد گوشی‌ها را کدام برندها ساختند؟