این سفارشی‌های چند میلیونی
اگر چه بازار این روزهای نوت‌بوک بازاری پرتنوع از لحاظ مدل، برند و قیمت است، اما این نمونه‌ها نظر مساعد همه گروه‌های کاربری را جلب نکرده و به همین دلیل برخی از نمونه‌های نوت‌بوک به‌طور سفارشی و محدود برای گروه‌های خاص کاربری وارد بازار ایران می‌شوند. نوت‌بوک‌هایی که از لحاظ قابلیت‌های کاربردی، مشخصات فنی و حتی طراحی ظاهری با سایر نمونه‌های موجود در بازار متفاوت بوده و حتی می‌توان گفت یک سر و گردن از آنها بهترند.
این نوت‌بوک‌ها که اکثرا با قیمت‌های گرانی به بازار عرضه‌ می‌شوند به‌طور سفارشی وارد بازار می‌شوند و بیشتر مورد توجه گیمرها، کاربران خاص نوت‌بوک و... قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که در بازار داخلی و پشت ویترین‌ها کمتر نشانی از این نمونه‌ها است. با توجه به این موضوع در این گزارش ما به معرفی برخی از این خاص‌های اعیانی می‌پردازیم. اگر در این مورد کنجکاوید این مطلب را بخوانید:
برندهای اعیانی‌ساز
به غیر از نوت‌بوک‌های جواهر نشان که با سنگ و جواهرات قیمتی نظیر الماس، یاقوت و... تزئین شده‌اند و به‌دلیل قیمت‌های میلیون دلاری مورد استفاده کاربران بسیار خاص قرار می‌گیرند برخی از برندها به‌طور اختصاصی به طراحی و تولید نوت‌بوک‌هایی با کانفیگ بالا برای گیمرها و... پرداخته‌اند. در این قسمت ما به معرفی این نمونه‌ها می‌پردازیم:
Rock Xtreme SL۸
این نوت‌بوک بهترین دستگاه برای بازی و پرسرعت‌ترین لپ‌تاپ است. نوت‌بوک مذکور دارای پردازشگر Intel Core ۲ Quad Q۹۵۵۰، صفحه نمایش ۱۷ اینچ با وضوح ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل است. وزن آن هم ۳/۵ کیلوگرم است. از این رو این لپ‌تاپ برای افرادی که به دنبال بازی‌های سنگین و با سرعت بالاتر هستند بسیار مناسب است. قیمت اعلام شده برای این نوت‌بوک پنج هزار دلار است.
Acer Ferrari ۱۱۰۰
این نوت‌بوک حرفه‌ای که برای گیمرها و عشق ماشین‌ها به بازار عرضه شده است دارای هارد درایو بزرگ و یک رم چهار گیگابایتی است. این لپ‌تاپ دارای فینگر تاچ، کیبورد نرم، پردازشگر ۳/۲TL-۶۶ AMD Turion ۶۴، گرافیک ۲۵۰ گیگابایتی و صفحه نمایش ۱/۱۲ اینچی با وضوح ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل است. ظاهر این لپ‌تاپ شبیه به سوپر اسپورت‌های ایتالیایی است. قیمت اعلام شده برای لپ‌تاپ مذکور سه هزار دلار است.
MSI
GT۷۰ از لپ‌تاپ‌های جدید MSI است که مخصوص گیمرها به بازار عرضه شده است. این نوت‌بوک جدید و البته سنگین وزن دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهINTEL CORE I۷-HASWELL، رم ۳۲ گیگابایتی و دو هارددیسک ۱۲۸ گیگابایتی SSD و یک هارد ترابایتی است. تجهیز به بلوری پلیر، کارت گرافیکی NVIDIA GeForce GTX ۷۸۰M ۴GB، ویندوز هشت، صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی با کیفیت FULL HD و... از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ مذکور با قیمتی حدود ده میلیون و ۴۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
TPSHIBA
مدل Qosmio X۷۷۰ از نوت‌بوک‌های فوق‌حرفه‌ای و لوکس این خانواده است که به‌دلیل قابلیت‌های فنی بالا و طراحی خاص از گران‌ترین لپ‌تاپ‌های توشیبا در بازار داخلی است. لپ‌تاپ گران‌قیمت توشیبا دارای کارت گرافیک GeForce GTX ۵۶۰M با ۵/۱ گیگابایت حافظه گرافیکی است که برای گیم‌بازها بسیار قدرتمند است. این لپ‌تاپ همچنین مجهز به پردازنده INTEL CORE I۷ و دارای حافظه داخلی یک ترابایت است. به‌دلیل حساسیت بالای صفحه نمایش چه از لحاظ سایز و چه از لحاظ کیفیت تصویر، توشیبا از صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل برای این لپ‌تاپ استفاده کرده است. قیمت این لپ‌تاپ در بازار داخلی بیش از هشت میلیون تومان است.
RAZER BLADE PRO
مدل Blade Pro لپ‌تاپی حرفه‌ای و باقابلیت از این خانواده است که مبتنی بر ویندوز Intel® Core™ i۷-۴۷۰۰HQ Quad Core با سرعت پردازنده ۴/۲ گیگاهرتز، قابل ارتقا تا ۴/۳ گیگاهرتز است.
در مورد پردازنده RAZER BLADE PRO باید بگوییم که لپ‌تاپ حرفه‌ای مذکور به پردازنده Ivy Bridge اینتل مجهز است. از آنجا که هر چهار هسته این پردازنده فعال هستند می‌تواند به سرعت توربوی ۹/۲ گیگاهرتز برسد. این پردازنده، خود گرافیک اچ‌دی ۴۰۰۰ اینتل را دارد اما Razer برای این محصول، پردازنده گرافیکی GeForce GTX ۶۶۰M انویدیا را انتخاب کرده است. در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که RAZER BLADE PRO به صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی لمسی فول اچ پی با نسبت کنتراست ۱۶ به ۹ و وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ نقطه در اینچ مجهز است. قیمت اعلام شده برای این دستگاه حدود دو هزار و ۷۰۰ دلار است.
RAZER BLADE
Razer Blade دارای یک طراحی نازک و براق به همراه یک نمایشگر ۱۴ اینچی با کیفیت عالی، زمان بوت سریع و پد لمسی بسیار مطلوب و جذابیت‌های فراوان برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری است. این دستگاه که البته دستگاهی جدید نیست به پردازنده Intel® Core™ i۷-۴۷۰۲HQ Quad Core با سرعت ۲/۲ گیگاهرتز، قابل ارتقا تا ۲/۳ گیگاهرتز مجهز است.‌رم دستگاه هم هشت گیگابایت از نوعDDRIII است. صفحه نمایش هم ۱۴ اینچ با نسبت کنتراست ۱۶ به ۹ وضوح تصویر ۱۶۰۰×۹۰۰ نقطه در اینچ است. کارت گرافیکی این دستگاه هم Intel HD۴۶۰۰ در کنار TX ۷۶۵M NVIDIA® GeForceG است. قیمت اعلام شده برای این دستگاه در حدود دو هزار و ۳۰۰ دلار است.
Alienware ۱۸
این مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های بازی Alienware محسوب می‌شود و یک صفحه نمایش ۴/۱۸ اینچی و چارچوبی با پورت‌های کافی را پوشش می‌دهد که با چنین ویژگی‌هایی، رقیب کامپیوترهای رومیزی به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ از این رو متمایز است که قادر به پشتیبانی از دیسک‌های سخت سه‌گانه و کارت‌های گرافیک دوگانه است. یک پردازنده نسل چهارمی Core i۷-۳۶۳۰QM، قدرت همه چیز در این لپ‌تاپ را تامین می‌کند و توسط ۸ گیگابایت رم و ۷۵۰ گیگابایت هارد دیسک پشتیبانی می‌شود. قیمت اعلام شده برای این لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای در حدود
۲ هزار و ۱۰۰ دلار است.