رئیس انجمن تولیدکنندگان ‏نرم‌افزار تلفن همراه ایران بر بازنگری و تدوین سازوکاری مناسب برای اجرای دقیق قانون کپی‌رایت در حوزه فناوری اطلاعات و تولید محصولات دیجیتالی تاکید کرد و رشد و بالندگی در این بخش را در گرو سرمایه‌گذاری جدی‌تر و وسیع‌تر دانست.
«سعید رسول اف» با اشاره به عرضه نرم‌افزارهای خارجی در قالب یک بسته و با نازل‌ترین قیمت، گفت: باید نرم‌افزارهای داخلی نیز با همین قیمت در دسترس قرار گیرند، درحالی‌که برخی از آن نرم‌افزارهای خارجی صدها دلار قیمت دارند و این وضعیت موجب کاهش انگیزه و رقابت برای تولیدکنندگان داخلی می‌شود.
وی افزود: فعالیت‌های بسیاری در حوزه فناوری اطلاعات و تولید محتوا صورت گرفته است، ولی این حوزه برای رشد و بالندگی به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارد. همچنین با توجه به تحولات ایجاد شده در حوزه تلفن همراه و ابزارهای هوشمند و ضریب نفوذ آن در کشور، تامین نرم‌افزارها و محتوای مورد‌نیاز در این زمینه از اولویت‌های کشور به‌شمار می‌رود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن همراه ایران ضمن بیان این مطلب گفت: برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال فرصتی برای رقابت میان شرکت‌های فعال در این زمینه فراهم می‌کند تا بتوانند، ضمن ارائه آخرین دستاوردهای خود با جدیدترین آثار دیجیتالی داخلی و خارجی نیز آشنا شوند.
وی افزود: فعالان حوزه فناوری اطلاعات و رسانه‏های دیجیتال نیاز به توجه جدی‌تر دولت برای امکان حضور و رقابت بیشتر در عرصه بین‌الملل دارند. رسول‌اف ضمن اشاره به حقوق مالکیت مادی و معنوی (کپی‌رایت) برای فعالان فناوری اطلاعات گفت: دغدغه بسیاری از افراد و شرکت‌های فعال در این حوزه عدم توجه به کپی‌رایت محصولات است و نگران آن هستند که پس از عرضه محصولشان منافعشان در زمینه حق کپی‌رایت تضمین نشود.