دنیای‌اقتصاد- اگرچه رشد عرضه تبلت و نوت‌بوک‌ها موجب شده است تا بازار قطعات کامپیوتری نظیر مادربورد، کارت گرافیک، پردازنده و... بی‌رونق‌تر از قبل شود، اما برخی از قطعات مانند رم همچنان بازار پررونقی دارند.
به گفته کارشناسان و فعالان بازار علت این امراین است که اکثرا قابلیت ارتقای نوت‌بوک‌ها به افزایش ظرفیت حافظه رم محدود می‌شود و به همین دلیل با وجود کاهش تقاضا برای کامپیوترهای رومیزی (pc) بازار رم همچنان پررونق است.
فعالان بازار قطعات کامپیوتری همچنین افزودند؛ این روزها به‌دلیل رشد قیمت نوت‌بوک‌ها اکثرا خریداران به ارتقای همان سیستم‌های قدیمی روی آورده و همین امر موجب رونق بازار این کالا شده است. به همین دلیل بازار رم در حال حاضر یکی از بازارهای پررونق، پرتنوع از لحاظ برند، ظرفیت حافظه و... است. برندهایی که هرکدام سهمی ‌از میزان فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
براساس اعلام فعالان بازار کامپیوتر؛ در بازار این قطعه پرمخاطب برندهای گوناگونی نظیر Kingston، Kingmax، Geil، PATRIOT، APACER، ADATA دیده می‌شود که در این بین برندهای Kingmax و Kingston بیشترین سهم فروش را در بازار داخلی به خود اختصاص داده‌اند.
روزبه سامان یکی از فعالان بازار رم در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: kingmax و kingston از برندهای قدیمی و مطرح بازار رم هستند، اما بروز برخی از اتفاقات و سوءاستفاده برخی از نام این برندها طی سال‌های قبل منجر به کاهش نسبی محبوبیت رم‌های kingmax شد. این فعال بازار افزود؛ البته این موضوع سریع پیگیری و رفع شد، اما در هر حال برندهای دیگر از این فرصت کوتاه استفاده کرده و رشد کردند.
همچنین براساس اعلام باشگاه فعالان آی‌سی‌تی، در بازار رم برند Kingston با کسب ۱/۲۷ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوب‌های بازار رم ایستاده است. سهم محبوبیت رم‌های این برند در مهر ماهی که گذشت حدود ۹/۲۸ درصد و در فروردین ماه گذشته ۴/۲۶ درصد گزارش شده است.
باشگاه فعالان آی سی تی که زیر نظر شرکت فراسو به گردآوری و ارائه اطلاعات می‌پردازد برند Apacer را دومین برند محبوب بازار رم معرفی کرد. این برند توانسته است با کسب ۱/۲۱ درصد از سهم محبوبیت بازار رتبه دوم را از kingmax بگیرد و این برند را یک پله از محبوبیت عقب بزند.
و اما kingmax با کسب سهم محبوبیت ۴/۱۸ درصد در رتبه سوم محبوب‌های بازار رم ایستاده است. این در حالی است که سهم محبوبیت رم‌های این برند در مهرماهی که گذشت در حدود ۵/۱۸ درصد و در فروردین ماه گذشته در حدود ۵/۲۲ درصد گزارش شده است.
ADATA هم برند دیگری است که با کسب ۵/۷ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه چهارم ایستاده است. سهم محبوبیت رم‌های این خانواده در مهر ماه گذشته در حدود ۵/۶ درصد و در فروردین ماهی که گذشت در حدود ۵/۳ درصد بود. مطالعه این آمار و ارقام گویای رشد آرام این برند از لحاظ سطح محبوبیت در بازار رم است.
GEIL نیز برند دیگری است که توانسته است جایگاه برندهایی نظیر CORSAIR را به خود اختصاص دهد.
براساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی؛ GEIL با کسب سهم محبوبیت ۹/۵ درصد در رتبه پنجم محبوب‌های بازار رم ایستاده است.
سهم محبوبیت رم‌های این برند در مهر ماهی که گذشت در حدود ۸/۶ درصد و در فروردین ماه سال ۹۲ در حدود ۱/۶ درصد بوده است.

اپیسر عرصه را بر کینگ مکس قدیمی تنگ کرد