گروه بنگاه‌ها - مجتمع تولیدی صنعتی ماتریس با حضور حسین هاشمی، استاندار تهران، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و مسوولان محلی شهرک صنعتی پرند افتتاح شد.
این مجتمع تولیدی با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۵۰ میلیارد ریالی در فاز اول در زمینی به مساحت ۴ هکتار و فضای سرپوشیده‌ای حدود ۷هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری شخصی سهامداران و بدون اخذ هیچ‌گونه تسهیلاتی از نظام بانکی دایر شده است. این مجتمع برای اجرای فازهای ۲ و ۳ نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام داده که در فاز ۲ ماشین‌های تزریق پلاستیک پیشرفته برای تولید بدنه همه محصولات و در فاز ۳ ماشین‌آلات تولید مادربورد و بوردهای مدارهای پیشرفته راه‌اندازی خواهد شد و با اجرای این دو طرح، تعداد شاغلان این مجتمع تولیدی از ۳۰۰ نفر نیروی فعلی طی دو سال آینده، به حدود دو هزار نفر افزایش خواهد یافت که سقف سرمایه‌گذاری را به حدود یک‌هزار میلیارد ریال خواهد رساند.
حسین هاشمی، استاندار تهران ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این واحد پیشرفته و به روز در استان تهران گفت: فعالیت واحدهایی از این دست، زمینه‌ساز تامین کامل نیاز داخلی و ورود ایران به بازار محصولات رایانه‌ای در سطح منطقه است و این طرح با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی به اجرا درآمده و صادرات آن در آینده نزدیک به ۱۴ کشور انجام خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه باید موانع پیش‌روی این صنعت برداشته شود تا فاز ۲ و ۳ مجتمع به مرحله بهره‌برداری برسد، دقت در طراحی ساختار تولید و به روز بودن ماشین‌آلات را از ویژگی‌های این مجتمع تولیدی ذکر کرد که آن را قابل قیاس با واحدهای همگن کشورهای صنعتی آلمان و ژاپن کرده است.
یداله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: ماتریس اولین واحد تولیدکننده رایانه بدون کیس و لپ‌تاپ در کشور است که در تلاش است ۷۰ درصد نیاز کشور را در این حوزه تامین کند؛ زیرا ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار دستگاه انواع رایانه همراه، تبلت و رایانه‌های بدون کیس را دارد.