معاون آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه یکی از دلایل حادثه اخیر سقوط مرگبار اتوبوس مسافری به ته دره‏ای در جاده‏ هراز، از سوی برخی مسافران بازمانده از این حادثه صحبت کردن راننده با موبایل اعلام شده است، گفت: متاسفانه موبایل به یکی از دلایل اصلی حوادث ترافیکی در کشورمان تبدیل شده است.
شهرام جباری‏زادگان با اشاره به اینکه متاسفانه کشورمان از لحاظ آمار مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی یکی از پنج کشور پر تلفات دنیا به شمار می‌آید، افزود: این پنج کشور شامل ونزوئلا، دومینیکن و پرو در آمریکا و تایلند و ایران در آسیا هستند.
وی با بیان اینکه شماره‏گیری و پاسخگویی به تلفن همراه و صحبت با موبایل در حین رانندگی حواس راننده را پرت کرده و خطر تصادف را به میزان قابل توجهی افزایش می‏دهد، اضافه کرد: البته ارسال و دریافت پیامک و خواندن پیام، اثر بسیار بیشتری در برهم زدن تمرکز راننده هنگام رانندگی بر جای می‏گذارد.
جباری‏زادگان با تاکید بر اینکه استفاده از موبایل هنگام رانندگی بسیار خطرناک است و احتمال تصادف هنگام استفاده از تلفن همراه چهار برابر احتمال تصادف در حالت عادی است، گفت: البته این خطر در بزرگراه‏ها و جاده‏ها به مراتب بیشتر از خیابان‌ها است.