یک بانک اطلاعاتی مبتنی بر Wi-Fi
دنیای اقتصاد- با گسترش استفاده از تکنولوژی ارتباطی Wi-Fi، محصولات مبتنی بر این تکنولوژی هم کاربردهای مختلفی پیدا کرده و محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده‌اند. در همین راستا شرکت PQI هم به تازگی یک محصول جدید را به بازار معرفی کرده است.
این محصول جدید که در واقع یک هارد اکسترنال مبتنی بر تکنولوژی Wi-Fi است، با مدل Air Bank به بازار معرفی شده است. این محصول مجهز به تکنولوژی به اشتراک‌‌گذاری بی‌سیم از طریق ارتباط Wi-Fi است که با استفاده از آن امکان ارتقای ظرفیت ذخیره‌‌سازی در ابزارهای موبایل مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها را برای کاربرانش فراهم می‌آورد. این دستگاه مبتنی بر استاندارد 802.11bgn است تا به این ترتیب امکان همگام‌سازی داده‌ها با دست کم پنج ابزار دیجیتال هوشمند مختلف را برای کاربرانش فراهم بیاورد.
این محصول همچنین دارای یک اپلیکیشن اختصاصی به نام+ PQI Air Bank است که با هر دو سیستم عامل‌های آندروید و iOS سازگاری دارد. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند اطلاعات ذخیره شده روی ابزارهای دیجیتال شخصی خودشان را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دانلود است و امکانات مختلفی مانند به اشتراک‌گذاری و انتقال اطلاعات را در اختیار دارد. Air Bank همچنین از فیلم‌های با فرمت HD پشتیبانی می‌کند و امکان پخش فیلم‌های دلخواه کاربران را به راحتی و با کیفیت بالا برای آنها فراهم می‌آورد.
این محصول دو کاربرد مهم دارد که می‌تواند به عنوان هارد اکسترنال قابل حمل مورد استفاده قرار بگیرد و هم به عنوان یک Access Point بی‌سیم دسترسی به اطلاعات را بدون نیاز به کابل برای کاربرانش میسر کند و در واقع نقش نوعی سرویس ابری خصوصی را ایفا می‌کند.
کاربران این محصول تنها با فشار یک کلید می‌توانند از اطلاعات ذخیره شده خودشان پشتیبانی‌گیری کنند. باتری این دستگاه هم در هر بار شارژ از طریق آداپتور یا اتصال USB، می‌تواند تا هشت ساعت به صورت مداوم انواع فایل‌های چند رسانه‌ای را پخش کند.
Air Bank در 2 ظرفیت 500 گیگابایت و یک ترابایت طراحی و تولید شده است و از پورت پر سرعت USB 3.0 هم بهره می‌برد. این محصول می‌تواند به طور همزمان با پنج ابزار دیجیتال دیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات موجود در آن را با ابزارهای دیگر همگام‌سازی کند. این محصول با ضمانت یک‌ساله شرکت داده‌پرداز رایانه متین در بازار عرضه می‌شود.