ضرورت تحول عمده در مدیریت وزارت ارتباطات
خبرگزاری فارس- دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با بیان اینکه ۶۵ درصد هاست‌های ایرانی در خارج است، گفت: ۹۵ درصد ایمیل‌هایی که توسط ایرانی‌ها استفاده می‌شود، خارجی است.
محمد حسن انتظاری که در همایش چالش‌ها و فرصت‌های توسعه باند پهن سخن می‌گفت با اشاره به ضرورت تحول عمده در مدیریت وزارت ارتباطات گفت: از زمانی که در شرکت مخابرات بودیم موضوع هاب‌شدن ایران در منطقه را شنیده‌ایم، اما پس از گذشت سال‌ها این موضوع چقدر محقق شده است. وی تاکید کرد: از این‌رو مدیریت سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای امروز باشد.
انتظاری در ادامه افزود: هم‌اکنون ۴۰ دستگاه در حوزه ICT و مخابرات سیاست‌سازی می‌کند و تنظیم مقررات صرفا در حوزه وزارت ارتباطات نیست.
وی ادامه داد: به‌دلیل اینکه در زمان صدور مجوز نسل ۳ تلفن همراه الزامات محتوایی در کنار الزامات ارتباطی در پروانه صادره دیده نشد، مشکلات تماس تصویری برای اپراتور سوم پیش آمد، از این رو مقررات‌گذاری در حوزه ارتباطات صرفا به موضوعات ارتباطی معطوف نمی‌شود بلکه باید موضوعات محتوایی نیز در آن دیده شود.
وی ادامه داد: تقاضای من این است که در این فضا همه جوانب به‌طور جامع دیده شود و صرف اینکه بخواهیم از یک زاویه دید به بخش ارتباطات نگاه کنیم کافی نیست و بخشی‌نگری و نگاه و برنامه‌ریزی ۴ ساله مشکل ساز خواهد بود.وی خواستار مدیریت جامع زیرساخت ارتباطی و محتوا شد و تاکید کرد که این فرصت را باید با هم جلو ببریم.
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۵ درصد هاست‌های ایرانی در خارج از کشور هستند، گفت: بسیاری از سرویس دهنده‌ها علاقه‌مند به داشتن هاست داخلی‌اند، اما می‌گویند هاست‌های داخلی پایدار نیست.
انتظاری افزود: علاوه‌بر این ۹۵ درصد ایمیل‌های ایرانی‌ها خارجی است و یک مقام مسوول بلند پایه در یک وزارتخانه برای ارتباط به من ایمیل یاهو ارائه کرد.