کروم‌بوک‌های جدید با بدنه‌ای از چرم مصنوعی
دنیای‌اقتصاد- شرکت Samsung به‌تازگی محصولات جدیدش را به بازار کامپیوترهای شخصی معرفی کرده است. این محصولات جدید در واقع شامل دو کروم‌بوک از سری Chromebook 2 هستند که قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

این کروم‌‌بوک‌های جدید از طراحی ظریف و مدرنی بهره می‌برند که می‌تواند توجه اغلب کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. در واقع این کروم‌بوک‌های جدید دارای پوششی از چرم مصنوعی هستند، طراحی که قبلا در بعضی از محصولات دیگر این شرکت مانند Galaxy Note 3، Galaxy NotePRO و تبلت‌های TabPRO به‌کار برده شد.
کروم‌ بوک‌های جدید این شرکت که با هدف استفاده آموزشی توسط معلمان و دانش‌آموزان طراحی و تولید شده است. این دو کروم بوک در دو اندازه 6/11اینچی و 3/13 اینچی طراحی و تولید شده‌اند. مدل 6/11 اینچی تصاویر را با وضوح 768 در 1366 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد و مدل 3/13 اینچی دارای پنل HD بوده و تصاویر را با وضوح 1080 در 1920پیکسل نمایش می‌دهد.
هر دو این دستگاه‌ها مبتنی بر سیستم‌عامل کروم بوده و از پورت‌های ارتباطی HDMI، USB و اسلات کارت حافظه microSD بهره می‌برند. وب‌کم 720پیکسلی، رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی از نوع درایو فلش iNAND از دیگر امکانات این دو کروم‌بوک جدید است. Chromebook 2 مجهز به صفحه 3/13 اینچی دارای پردازنده Exynos 5 Octa با فرکانس 1/2 گیگاهرتزی است که طول عمر هشت ساعت و نیم را برای باتری این دستگاه فراهم می‌آورد.
این در حالی است که این کروم بوک مجهز به اسپیکرهای قدرتمندی بوده و از میکروفون‌هایی با سیستم کاه نویز و صداهای زاید محیطی بهره می‌برد. مدل 6/11اینچی این دستگاه هم دارای پردازنده Exynos 5 با فرکانس 9/1گیگاهرتزی است و باتری آن کارکرد هشت ساعت کار مداوم را دارد.
هر دو کروم‌بوک‌های جدید سری Chromebook 2 شرکت Samsung قرار است از ماه آوریل آینده و ابتدا در آمریکا عرضه خواهند شد. مدل کوچک در دو رنگ سفید و مشکی و با قیمت 320 دلار عرضه خواهد شد، در حالی که مدل بزرگ‌تر با رنگ خاکستری براق تیتانیومی و با قیمت 400 دلار روانه بازار می‌شود.