تبلت با امکان چرخش 180 درجه
دنیای‌اقتصاد- شرکت HP که سال‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی در جهان شناخته می‌شد، حالا در سال‌های اخیر مغلوب رقیب چینی خود یعنی Lenovo شده است.
حالا اما شرکت HP به تازگی یک تبلت- نوت‌بوک هیبریدی جدید را به بازار معرفی کرده است که طراحی آن شباهت زیادی به محصولات سری یوگای Lenovo دارد.
این محصول هیبریدی که با نام Pavilion x۳۶۰ به بازار معرفی شده است، امکانات مختلفی را در کنار قیمتی مناسب و منطقی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
از آنجایی که طراحی محصولات یوگا با استقبال خوبی در بازار مواجه شد، حالا HP هم با استفاده از طراحی مشابه آن این محصول جدید ۱۱ اینچی خودش را به بازار معرفی کرده است.
صفحه نمایش ۱۱ اینچی این محصول امکان چرخش ۳۶۰ درجه را دارد و به همین دلیل می‌تواند به چهار شکل مختلف مورد استفاده قرار گیرد. حالت Stand Mode به صورتی است که کیبورد دستگاه به زیر آن تا شده و حالت Tent Mode به صورتی است که دستگاه به طور وارونه قرار گرفته است. درست مانند محصولات هیبریدی یوگا وقتی کیبورد جدا می‌شود، می‌توان از دستگاه در حالت تبلت استفاده کرد.
در واقع مهم‌ترین تفاوت این دستگاه جدید با محصولات سری یوگا قیمت مناسب آن است. در حالی که اغلب دستگاه‌های تبدیل ‌شدنی ویندوزی قیمت‌های بسیار بالایی دارند، قیمت x۳۶۰ از ۴۰۰ دلار آغاز
می‌شد.
بد نیست بدانید که حتی محصولات تبدیل شدنی متوسط شرکت Lenovo هم قیمتی در حدود ۵۵۰ دلار و بالاتر دارند، البته قیمت پایین‌تر این محصول جدید به خاطر امکانات سخت‌افزاری ضعیف‌تر آن است.
x۳۶۰ مجهز به یک پردازنده Bay Trail اینتل، ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک و یک صفحه نمایش ۱۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است، البته این صفحه نمایش از نوع IPS است که امکان تماشای تصاویر را از زوایای مختلف به کاربرانش
می‌دهد.
همچنین شرکت HP از تکنولوژی صوتی Beats در این محصول جدیدش استفاده کرده است و به همین دلیل انتظار می‌رود کیفیت پخش صدای این دستگاه از محصولات مشابه تولید Lenovo بهتر باشد. از دیگر امکانات این تبلت- نوت‌بوک تبدیل شدنی می‌توان به سه پورت USB و یک پورت کامل HDMI اشاره کرد.
گویا این دستگاه مجهز به باتری ۲ سلولی است که می‌تواند تا بیش از چهار ساعت کار مداوم داشته باشد. این دستگاه طراحی قابل حمل با وزن ۳۶/۱کیلوگرمی دارد و گویا به‌تازگی و در رنگ قرمز به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.