احتمال محکومیت پنج میلیارد دلاری گوگل در هند
خبرگزاری فارس- مقامات هندی اعلام کردند در صورت اثبات نقض قوانین شرکت‌ها توسط گوگل در این کشور، این شرکت به پرداخت جریمه‏ای پنج میلیارد دلاری محکوم خواهد شد.
به گزارش جی اس‏ام آرنا، اقدامات گوگل در هندوستان پس از شکایت یک سایت همسریابی، اتحادیه مصرف‌کنندگان و گروه دفاع از جامعه شرکت‌ها مورد توجه شورای رقابت هند قرار گرفت و در حال بررسی است.
در صورت موافقت دولت هندوستان با نتایج بررسی‌های شورای رقابت این کشور، گوگل با چیزی بیش از یک جریمه بزرگ روبه‌رو خواهد شد.
بر همین اساس در صورت موافقت دولت هند این شرکت همچنین از طریق قانونی مجبور خواهد شد تا رویه کنونی فعالیت‏های خود را در هند تغییر دهد و فعالیت‌هایش را از طریق تشکیل شرکت‌های کوچک‌تر در این کشور ادامه دهد.
در همین راستا مقامات گوگل اعلام کرده‌اند که در حال مذاکره با مقامات هندی برای حل این مشکل هستند. این نخستین بار نیست که گوگل به علت نقض قوانین شرکت‌ها در کشورهای مختلف جریمه می‌شود. پیش‌تر مورد مشابهی نیز در اتحادیه اروپا رخ داده بود که این شرکت با پرداخت مبلغی بسیار پایین‏تر از آنچه در هند ممکن است با آن روبه‌رو شود این مشکل را حل کرده بود. بنا به گزارش ایندیا تایمز، مقامات هندی در مورد نقض قوانین شرکت‌ها در این کشور هیچ‌گونه مذاکره‌ای را با متخلفان انجام نخواهند داد.