۴ مرورگر اینترنتی کاربردی در پنج دقیقه هک شدند
همکاران سیستم- نتایج حاصل از گردهمایی امنیتی Pwn۲Own نشان داد که هیچ‌یک از مرورگرهای اینترنتی معمول و کاربردی در مقابل هکر‏ها ایمن نیستند.
به گزارش وب‏‏سایت TechTimes، در این گردهمایی ۷ گروه مختلف شامل هکرهای انفرادی و تیم‏های هکری حضور یافتند تا مرورگرهای اینترنتی فایرفاکس، Internet Explorer، Chrome و Safari را از روی سرگرمی هک کنند که این اقدام به کمک نرم‏افزار Flash شرکت Adobe صورت گرفت. هکر‏ها برای رسیدن به هدف یاد شده اقدامات تبهکارانه گسترده‏ای انجام ندادند و تصمیم نداشتند که اقدامات آنها در خارج از فضای مسابقه تبعات گسترده داشته باشد. با این وجود، هکر‏ها به راحتی توانستند مرورگرهای اینترنتی یاد شده را هک کنند که این امر کاربران و کار‏شناسان را بسیار نگران کرد. نکته جالب اینجا است که هر چهار مرورگر اینترنتی یاد شده در کمتر از ۵ دقیقه هک شدند.
در پایان این مسابقه اطلاعات مربوط به هک‏های صورت گرفته طی کنفرانس Chamber of Disclosures در اختیار شرکت‌های تولیدکننده مرورگرهای اینترنتی قرار داده شد. تمامی این شرکت‌ها هم اعلام کردند که برای رفع حفره‏های امنیتی کشف شده اقدام می‏کنند. برندگان این رقابت برای هک کردن مرورگرهای اینترنتی در مجموع ۴۵۰ هزار دلار جایزه گرفتند.