سرویس‌دهندگان اینترنت جریمه می‌شوند
خبرگزاری مهر- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعمال نرخ‌های جدید اینترنت از سوی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت خبر داد و گفت: نظارت کاملی بر اعمال مصوبه تغییر نرخ اینترنت مبنی بر کاهش 20 درصدی اینترنت مصرف‌کننده صورت می‌گیرد.
حسن رضوانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مورد آخرین وضعیت اجرای مصوبه 181 این سازمان کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای مشترکان خانگی گفت: این مصوبه از 23 بهمن ماه 92 لازم‌الاجرا شده و براساس بررسی‌های صورت گرفته بسیاری از سرویس‌دهندگان اینترنت، این تعرفه را برای مشترکان جدید اعمال کرده‌اند.
وی با بیان اینکه برخی سرویس‌دهندگان به‌دلیل مسائل فنی این نرخ‌ها را برای مشترکان قدیمی اعمال نکرده‌اند، گفت: به زودی این تعرفه‌ها برای این مشترکان نیز اجرایی می‌شود و سرویس‌دهندگان اینترنت موظفند مبالغ اضافه دریافتی از مشترکانشان را به آنها بازگردانند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید براینکه سرویس دهندگان اینترنتی اعلام کرده‌اند که به سرعت نرخ‌های جدید را برای مشترکانشان اعمال می‌کنند، خاطرنشان کرد: نظارت کاملی بر این مصوبه در حال انجام است و تمام سرویس‌دهندگان اینترنت که خلاف این مصوبه حرکت کنند مورد جریمه قرار می‌گیرند و نیز موظفند مطابق زمان‌بندی اعلام شده، اضافه دریافت از مشترکان را عودت دهند.