شرکت‌های بیمه ساعت هوشمند اپل را با قیمتی ارزان‌تر عرضه می‌کنند؟
دنیای‌اقتصاد- موبایل هوشمند پرطرفدار شرکت اپل، یعنی آی‌فون سال‌ها است که در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی توسط شرکت‌های مخابراتی با تخفیف و قیمتی ارزان‌تر عرضه می‌شود. این کار باعث می‌شود تا کاربران این موبایل‌های هوشمند از خدمات این شرکت‌های مخابراتی بیشتر هم استفاده کنند و به این ترتیب سود خوبی را نصیب این شرکت‌ها می‌کند. با این اوصاف است که بعضی از کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقدند که شرکت‌های بیمه هم می‌توانند برنامه‌ای مشابه را برای عرضه ساعت هوشمند اپل، یعنی iWatch داشته باشند.
«تیموت آرکوری» یکی از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی Cowen & Co. در همین راستا به‌تازگی بررسی‌ها و تحقیقاتی را انجام داده است که نشان می‌دهد اپل شانس خوبی برای معامله با شرکت‌های بیمه دارد تا بتواند ساعت هوشمند خودش را از طریق آنها با قیمتی ارزان‌تر عرضه کند. آرکوری می‌گوید: «من معتقدم مدل عرضه آی‌فون از طریق شرکت‌های مخابراتی موفق بوده است و به این دلیل می‌توان امیدوار بود که این مدل برای ساعت هوشمند iWatch هم موفق باشد.»
در واقع بسیاری از کارشناسان بازار محصولات پوشیدنی هوشمند معتقدند که از آنجا که ساعت هوشمند اپل تمرکز زیادی بر افزایش میزان سلامتی افراد دارد و با بررسی فعالیت‌های جسمی یا کالری مصرفی آنها به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف در افراد کمک می‌کند، ارائه این محصول با قیمتی ارزان‌تر از طرف شرکت‌های بیمه می‌تواند در نهایت برای این شرکت‌ها توجیه صرفه اقتصادی هم داشته باشد. به بیان ساده‌تر کاربران ساعت هوشمند iWatch به‌دلیل استفاده از امکانات این محصول احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند و این باعث می‌شود، نیاز کمتری به استفاده از خدمات پرداخت بیمه هم داشته باشند. با این اوصاف انتظار می‌رود شرکت‌های بیمه برای عرضه ساعت هوشمند اپل با قیمتی ارزان‌تر تمایل نشان دهند.