گوشی HTC One M8 به‌طور رسمی در ایران معرفی شد
دنیای‌اقتصاد- تازه‏ترین گوشی اچ‌تی‌سی، یعنی M8 به‌طور رسمی در ایران معرفی شد و قرار است از هفته دوم اردیبهشت در بازار عرضه شود. در نخستین حضور رسمی HTC در بازار ایران مدیر بازاریابی این شرکت در خاورمیانه و آفریقا به طراحی تازه‏ترین محصول این شرکت اشاره کرد و گفت این گوشی با پردازشگر کوالکام اسنپ دراگون 810 پشتیبانی می‏شود و سی‏پی‏یوهای 3/2 گیگاهرتزی و چهارهسته‏ای کریت، آندروید 4/4 کیت کت و آخرین نسخه HTC Sense در آن به‌کار رفته است.
به گفته نیراج ست گوشی جدید HTC همچنین به تکنولوژی Duo Camera مجهز است که ضمن ترکیب با نوآوری اولتراپیکسل تصاویر با کیفیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از دو لنز در پشت موبایل کاربر می‏تواند، حتی پس از عکسبرداری کانون فوکوس (نقطه واضح عکس) را از یک نقطه به نقطه دیگر تغییر دهد.
سرعت فوکوس دوربین این موبایل ۳۰۰ میلی ثانیه است و با بهره‏گیری از فلش هوشمند LED Dual Flash به‌طور خودکار طیف رنگ و غلظت نور را به‌منظور ایجاد رنگ طبیعی برای پوست و تصاویر حرفه‏ای‌تر انتخاب می‏کند.
همچنین به گفته این مدیر HTC در سال ۲۰۱۴ یک سرویس مبتنی بر رایانش ابری به نام Zoe نیز برای اشتراک تصاویر راه‏اندازی می‏شود و اپلیکیشن آن از تابستان امسال در دسترس کاربران قرار می‏گیرد.
گوشی M۸ همچنین با بهره‏گیری از حسگرهای حرکتی موقعیت و حرکت گوشی را ردیابی می‏کند و این قابلیت را دارد که بدون اینکه گوشی را روشن یا لمس کنید به یک تماس تلفنی به‌طور خودکار پاسخ دهید.
گوشی جدید HTC همچنین قابلیت‏های شارژ باتری را تا ۴۰ درصد افزایش داده و با فناوری BoomSoun صدای عمیق، شفاف و قوی را با تُن‏های متنوع ایجاد می‏کند.
قابلیت Motion Launch از دیگر امکانات گوشی جدید HTC است که می‏توان از طریق آن و با ترکیب با محافظ مشبک جدید Dot View بدون بازکردن محافظ به یک تماس پاسخ داد یا از طریق پیام‏های ماتریکسی از برخی اطلاعات مانند آب و هوا مطلع شد.
در این مراسم همچنین علیرضا توسلی مدیر گوشی‏های HTC در ایران از عرضه رسمی M۸ توسط سه عرضه‌کننده از هفته دوم اردیبهشت در تهران خبر داد.