باتری خمیده Samsung برای گجت‌های پوشیدنی
دنیای‌اقتصاد- در حالی که بازار ابزارهای پوشیدنی به سرعت داغ و پررونق می‌شود، شرکت‌های تولیدکننده هم سعی دارند همزمان با رونق این بازار لوازم جانبی یا اولیه مورد نیاز آنها را طراحی و تولید کنند. در همین راستا شرکت Samsung به‌تازگی یک باتری خمیده را به بازار معرفی کرده است تا در ابزارهای پوشیدنی با ساختار خمیده مانند دستبند Gear Fit این شرکت مور استفاده قرار بگیرد.
این باتری ظرفیت ۲۱۰ میلی‌‌آمپر بر ساعت دارد و برای استفاده در موبایل‌های هوشمند مناسب به نظر نمی‌رسد، با این حال اما برای استفاده در ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند جدید مناسب خواهد بود. با استفاده از این باتری ابزارهای پوشیدنی هوشمند می‌توانند عمر باتری طولانی‌تری داشته باشند. این در حالی است که این روزها بازار موبایل‌های هوشمند خمیده هم رونق خوبی گرفته است و شاید در آینده نزدیک شاهد طراحی چنین باتری‌هایی برای موبایل‌های هوشمند خمیده هم باشیم.
شرکت Samsung در این باتری خمیده از روشی استفاده کرده است که در آن انرژی ذخیره شده باتری افزایش پیدا می‌کند. افزایش حجم انرژی ذخیره شده در باتری‌های مورد استفاده در ابزار‌های قابل حمل، به خصوص گجت‌های پوشیدنی یکی از دغدغه‌های مهم کاربران این ابزارها است. در واقع هدف این شرکت طراحی باتری ویژه ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند برای افزایش ظرفیت شارژ آنها بوده و البته سعی کرده است که این قابلیت را در ساختاری فشرده قرار دهد.