دنیای اقتصاد: نفوذ تکنولوژی و IT در بخش‌های مختلف صنایع و کسب و کارها باعث شده است که کشورهای مختلف میزان سرمایه‌گذاری خودشان در بخش IT را افزایش بدهند. با این اوصاف است که لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت IT در کشورهای در حال توسعه بیشتر هم احساس می‌شود. در همین راستا، امارات متحده عربی تصمیم دارد میزان سرمایه‌گذاری خود در بخش IT این کشور را در سال جاری میلادی افزایش بدهد. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، انتظار می‌رود میزان سرمایه‌گذاری برای توسعه کسب و کارهای IT در امارات در سال ۲۰۱۴ با افزایش سالانه ۳/۸ درصدی در نهایت به ۶۳/۴ میلیارد دلار برسد. کارشناسان IDC معتقدند که اراده حاکمان ابوظبی و دبی برای توسعه زیرساخت‌های IT در این کشور قوی است و به همین دلیل هم در سال‌های اخیر با افزایش حجم سرمایه‌گذاری در این بخش باعث نفوذ بیشتر محصولات و خدمات مبتنی بر تکنولوژی در زندگی مردم و کسب و کارهای تجاری این کشور شده‌اند.

بخش‌های عمومی شامل سازمان‌های دولتی، آموزشی و بهداشتی بیشترین میزان سرمایه‌گذاری IT در سال ۲۰۱۴ و در این کشور را به خودشان اختصاص خواهند داد. با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود سازمان‌های حاضر در بخش‌های عمومی در سال ۲۰۱۴ سرمایه‌گذاری ۱۲/۱ میلیارد دلاری در صنعت IT بکنند که این میزان ۳/۲۴ درصد از کل سرمایه‌گذاری IT امارات متحده عربی را به خودش اختصاص می‌دهد. در واقع دولت این کشور سعی دارد سرویس‌ها و خدمات عمومی بیشتری را به صورت آنلاین و روی پلت‌فرم‌های موبایل در اختیار مردم قرار بدهد.

این در حالی است که پروژه‌های تحت حمایت دولت هم میزان استفاده از ICT در موسسات آموزشی خودشان را افزایش داده و همچنین بخش بهداشت و سلامت این کشور هم با افزایش استفاده از خدمات IT سعی دارد فرآیند اداری و کاغذی را تا حد زیادی کاهش بدهد.

از طرفی کارشناسان IDC همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که میزان سرمایه‌گذاری IT در بخش مصرفی سهم ۵/۳۰ درصدی از کل سرمایه‌گذاری IT این کشور در سال ۲۰۱۴ را در اختیار بگیرد تا کاهش ۴/۸ درصدی را نسبت به سال گذشته میلادی تجربه کند. این کاهش در واقع به دنبال سایه سنگین رکود بر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی که به خاطر رونق بازار تبلت‌ها رخ داده، به وجود آمده است. در نهایت IDC پیش‌بینی کرده است که میزان کل سرمایه‌گذاری IT در امارات متحده عربی با متوسط نرخ رشد سالانه ۶ درصدی به ۰۶/۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ برسد.

سرمایه‌گذاری 4/5 میلیارد دلاری امارات در صنعت IT