دنیای‌اقتصاد: محموله‌های جدید از تبلت‌های ارزان‌قیمت به‌زودی وارد بازار می‌شوند. به گفته فعالان بازار تبلت، اگرچه نوسانات نرخ دلار آزاد و درهم طی یک‌ماه گذشته به‌شدت بر روند واردات کالاهای حوزه آی‌تی و همچنین تبلت تاثیر گذاشته است. اما به‌دلیل تقاضای زیاد برای تبلت‌ها واردکنندگان برای واردات این کالا اقدام کرده و محموله‌های جدید به‌زودی وارد بازار ایران می‌شوند.

اما برخی از فعالان بازار می‌گویند این محموله‌های جدید شامل مدل‌های جدید نیست و درحقیقت واردکنندگان برای واردات تبلت‌های ارزان‌قیمت و قدیمی که در بازار ایران مخاطب دارند اقدام کرده‌اند.

به گفته فعالان بازار، واردات این تبلت‌ها در شرایطی که قیمت‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است، کم‌خطرتر از واردات محصولات گران‌قیمت است.

زیرا محصولات گران‌قیمت در بازار مخاطبان بسیار کمی دارند؛ اما تبلت‌های ارزان‌قیمت، حتی اگر قدیمی باشند، در بازار مشتری دارند و فروشنده می‌داند که محصولی که وارد می‌کند در بازار به فروش می‌رود و روی دستش نمی‌ماند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که در حال حاضر، بیشترین حجم تقاضا در بازار کامپیوتر مربوط به تبلت‌ و به‌ویژه نمونه‌های ارزان‌قیمت است، گفت: به نظر می‌رسد واردکنندگان بیشتر به فکر واردات کالاهایی هستند که از فروش آن در بازار اطمینان داشته و به عبارتی آنها را به دردسر نمی‌اندازد.

این تازه‌وارد‌های قدیمی