قرارداد همکاری مایکروسافت با سیلزفورس

همکـــاران سیسـتـــم: شرکت‌های مایکروسافت و سیلزفورس قرارداد همکاری جدیدی را امضا کرده‌اند که به موجب آن سازگاری پلت‌فرم ویندوز و نرم‌‏افزارهای آفیس مایکروسافت با راهکار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سیلزفورس افزایش خواهد یافت. به گزارش وب‏سایت zdnet، شرکت‌های مایکروسافت و سیلزفورس توافق کرده‏‌اند سازگاری راهکار مدیریت ارتباط با مشتری سیلزفورس با سیستم‏‌های عامل ویندوز و نرم‏‌افزارهای آفیس را افزایش دهند. این توافق به سیلزفورس اجازه می‌‏دهد نرم‏‌افزار CRM خود را روی ویندوز ۸ و ویندوزفون ۱/۸ عرضه کند و یکپارچگی آن با راهکارهای آفیس و آفیس ۳۶۵ را نیز افزایش دهد.

شرکت‌های مایکروسافت و سیلزفورس در بیانیه‏‌هایی این شراکت را تایید کرده بودند. چند ساعت قبل از انتشار بیانیه این دو شرکت، وب‏سایت بلومبرگ اعلام کرده بود این دو شرکت قصد دارند سازگاری راهکار مدیریت ارتباط با مشتری سیلزفورس با پایگاه پردازش ابری آزور مایکروسافت را افزایش دهند.

اما در بیانیه‏‌ای که مایکروسافت چند ساعت منتشر کرد، نامی از آزور به چشم نمی‌‏خورد. مارک بنیوف، مدیرعامل سیلزفورس نیز اعلام کرده بود این شرکت از آزور برای توسعه و آزمایش راهکارهای ExactTarget استفاده کرد و هیچ‏کدام از نرم‌‏افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری خود را بر روی این پایگاه عرضه نخواهد کرد. براساس این گزارش، دو شرکت تصمیم گرفته‌‏اند نسخه‏‌هایی از نرم‌‏افزار مدیریت ارتباط با مشتری معروف به «سیلزفورس۱» را که با ویندوز و ویندوز فون سازگار است در پاییز عرضه کنند. این نسخه‏‌ها در سال ۲۰۱۵ نیز برای عموم کاربران در دسترس خواهد بود. این شراکت امکان دسترسی، به اشتراک‏‌گذاری و ویرایش فایل‌‏های آفیس را از طریق راهکار سیلزفورس۱ نیز فراهم خواهد کرد.