توضیح مدیرعامل همراه اول درباره مبلغ این دوره قبوض

ایسنا: مدیرعامل همراه اول درباره این موضوع که برخی مشترکان بر این باورند قبض‏های موبایلشان پس از تغییر تعرفه رشد داشته، گفت: نمی‌توان به‌طور کلی گفت که قبض‏های تلفن همراه در دور جدید دو تا سه برابر شده است. قطعا این‌گونه نیست مگر اینکه حجم تماس شهری مشترکان افزایش داشته و اکثر تماس‏های آنها درون شهری باشد. وحید صدوقی افزود: در یک قبض تلفن همراه آیتم‏های مختلفی مانند هزینه رومینگ بین‏الملل، ارزش افزوده، GPRS، مکالمه و مالیات محاسبه می‏شود که امسال فقط مالیات ما درمقایسه با سال قبل حدود ۳۳ درصد رشد داشته و از حدود ۶درصد به ۸ درصد رسیده است.

مدیرعامل همراه اول ادامه داد:‏ پیش از این اگر مشترکی همه تماس‏هایش شهری بود اکنون این مشترک با افزایشی حدود ۲۵ درصد در رقم قبض خود مواجه خواهد شد؛ اما اگر مشترکان ما تنها تماس بین شهری داشته باشند حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش هزینه خواهند داشت. پس بسته به نوع استفاده کاربران از سیم‌کارتشان هزینه‏های آنها می‌تواند متفاوت باشد و نمی‌توان به‌طور کلی اینگونه گفت که قبض‏های تلفن همراه در دور جدید دو تا سه برابر شده است.

وی گفت: اگر بخواهیم تنها مکالمه‏های شهری، بین شهری و جابه‏جایی را درنظر بگیریم، مجموع هزینه‌های کاربران به‌طور میانگین حدود ۶ درصد رشد داشته است که البته بار دیگر تاکید می‌کنم این مساله به شرطی است که تناسب در میزان تماس‏های شهری و بین شهری برقرار بوده باشد؛ اما اگر این هزینه‏ها تنها مربوط به تماس‏های شهری باشد هزینه کاربر بیش از ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. صدوقی در ادامه صحبت‏های خود هم به ارائه توضیحاتی درباره ارائه نسل‏های بالاتر پرداخت و گفت:‏ درصورت صدور مجوزهای لازم ما آمادگی این را داریم که از شهریورماه امسال در ۱۰ شهر کشور نسل سوم ارتباطی را ارائه کنیم. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه تا شهریورماه که دوره انحصار اپراتور سوم به پایان می‏رسد زمان کمی باقی مانده است، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این بود که تا اردیبهشت ماه مجوزهای مربوط به این بخش صادر شود تا ما بتوانیم با جدیت این کار را دنبال کنیم؛ اما تاکنون این مجوزها ابلاغ نشده اما با توجه به اصول حاکم و مصوبه‏های مربوط به این بخش امیدواریم بتوانیم مجوزهای توسعه شبکه را دریافت کنیم.

صدوقی همچنین از اجرایی شدن رومینگ ملی با اپراتور سوم تلفن همراه در ایران خبر داد.

صدوقی درباره وضعیت اجرایی رومینگ ملی گفت: برای این بحث هم‌اکنون در حال انجام تست‎های اولیه هستیم و در این راستا با ایرانسل و رایتل هم وارد مذاکره و تعامل شده‎ایم.